1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ćwiczenia dla dzieci w domu. Równoważne, rozciągajace i inne, czyli gimnastyka w domu

Ćwiczenia dla dzieci w domu to sposób na rozładowanie nadmiaru energii naszych pociech i ważny element w dbaniu o ich zdrowie. Kiedy pogoda nie sprzyja lub zwyczajnie nie możemy wyjść z domu, wówczas warto podjąć sportowe wyzwanie na miejscu.

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci, czyli jak ćwiczyć w czterech ścianach?

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci to doskonały pomysł na czynne spędzanie czasu w domu. Większość aktywności nie wymaga skomplikowanych przyrządów czy akcesoriów, można je wykonywać w każdej chwili, nawet przy ograniczonej przestrzeni. Poniżej znajdziesz najpopularniejsze przykłady ćwiczeń dla dzieci w różnym wieku:

  1. Pajacyki - to doskonały sposób na rozgrzanie większej ilości mięśni jednocześnie;
  2. Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze - ćwiczenie poprawia koordynację i równowagę;
  3. Wymachy ramionami - naśladowanie pływaków to doskonały sposób na przygotowanie dzieci na przyszłe wyprawy na basen;
  4. Przysiady - to ćwiczenie trudniejsze, ale doskonale wzmacniające mięśnie dolnych partii ciała;
  5. Taniec przy energicznej muzyce - pozwala wzmacniać poczucie rytmu, równowagi i koordynację.

Ćwiczenia rozciągające dla dzieci, czyli co na początek i koniec treningu

Każdy wartościowy trening należy rozpocząć i zakończyć serią, która wspiera mięśnie. Aby wykonać ćwiczenia rozciągające dla dzieci, nie trzeba zaopatrywać się w żadne sprzęty:

  • usiądźcie razem na ziemi i wykonujcie skłony do stóp. Nogi niech będą złączone razem i wyprostowane w kolanach;
  • stojąc wykonujcie wypad raz na jedną nogę, raz na drugą;
  • siedząc po turecku wyciągnijcie prawą rękę do góry, a następnie skierujcie ją, jak najbardziej w lewą stronę. To samo robimy z drugą ręką;
  • spróbujcie złapać swoje ręce za plecami, wykonując tzw. agrafkę;
  • wykonajcie ostrożnie kilka obrotów głową w jedną i drugą stronę.

Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci. Co możemy wykorzystać do zabawy?

Aby urozmaicić ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci, możemy wykorzystać w nich różne znajdujące się w domu rekwizyty. Takie zabawy z wykorzystaniem dodatkowych akcesoriów na pewno bardziej zachęcą maluchy do współpracy. Jak zorganizować dynamiczne zajęcia z użyciem zabawek lub innych przedmiotów codziennego użytku?

  1. Stwórz tor przeszkód - wystarczy wybrać kilka misiów i ułożyć je na dywanie w odległości około 70 cm, tak aby maluch swobodnie mógł się między nimi poruszać. Następnie urządź zawody, w tym kto pierwszy pokona slalom.
  2. Wykonaj prowizoryczny kosz - wystarczy np. pojemnik używany na co dzień do przechowywania zabawek - i zorganizuj zawody na celność rzutów.
  3. Rozłóż na podłodze poduszki lub niewielkie ręczniki - niech będą one bezpiecznymi punktami. Pozostała część podłogi to aktywny wulkan. Musicie tak skakać po bezpiecznych punktach, by nie wpaść do krateru i na siebie nawzajem.
  4. Zaproponuj zabawę w chowanego - kreatywnie wykorzystajcie każdą przestrzeń, by znaleźć najlepszą kryjówkę.

Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci w domu. Dlaczego warto to robić? 

Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci w domu to jedna z możliwości aktywnego spędzania czasu. Oprócz kształtowania różnych umiejętności i polepszenia sprawności, pozwalają spożytkować nadmiar energii, pobudzić trawienie, a tym samym polepszyć apetyt (co może okazać się bardzo korzystne, zwłaszcza u niejadków). Odpowiednia porcja ćwiczeń pozytywnie wpływa także na sen u dzieci, które miewają kłopoty z zasypianiem lub zbyt szybkimi pobudkami. Wspólne podejmowanie aktywności w domu pozwala także wzmocnić więzi między rodzicem a dzieckiem. Dlatego starajmy się codziennie, choć przez pół godziny zaangażować się wraz z maluchem w takie zabawy.

Zobacz wideo Ćwiczenia dla dzieci

Ćwiczenia równoważne dla dzieci, czyli o kontroli stabilności postawy ciała

Ćwiczenia równoważne dla dzieci mają wyjątkowo dobry wpływ na kształtującą się postawę i równowagę młodego człowieka. Aby je zorganizować samodzielnie w domu wystarczy odrobina wyobraźni i chęci:

  1. Jeśli posiadasz dywan, na którym widoczne są wyraźne linie, zachęć dziecko aby zaczęło się poruszać po jednej z nich. Wykonując ćwiczenie ręce może mieć wyciągnięte na boki, aby ułatwić złapanie równowagi.
  2. Spróbuj wraz z dzieckiem stanąć na jednej nodze, a drugą kreślić w powietrzu różne wzory: cyfry, litery, abstrakcyjne esy-floresy.
  3. Wykorzystaj duży ręcznik, który złożysz wzdłuż dwa razy, tak aby powstała dość szeroka linia. Następnie poproś dziecko, aby poruszało się po linii jednocześnie podrzucając obiema rękami małą piłeczkę.