Połóg - najnowsze artykuły

  • Połóg - ile trwa, typowe dolegliwości, kiedy do lekarza

    Połóg - ile trwa, typowe dolegliwości, kiedy do lekarza

    Połóg, czyli sześć tygodni po porodzie, to jeden z najtrudniejszych okresów w życiu kobiety. Bolączki ciąży i porodu zostały wprawdzie wynagrodzone narodzinami malucha, niestety nie zawsze jest tak pięknie, jak można byłoby się spodziewać. Dzieje się tak, ponieważ połóg wiąże się z wieloma krępującymi zjawiskami fizjologicznymi i uciążliwymi dolegliwościami. Zobacz, na czym polega połóg i czego możesz się w tym okresie spodziewać.

    mzb
  • Pas poporodowy: kiedy, jaki, działanie, opinie

    Pas poporodowy: kiedy, jaki, działanie, opinie

    Pas poporodowy to kawałek elastycznego materiału, który ma swoich zwolenników i przeciwników. Jedni go polecają i nie wyobrażają sobie bez niego czasu po porodzie, inni - uważają, że to największe zło. Kto ma rację? Pas poporodowy jest czymś w co warto się zawczasu wyposażyć, czy kupić dopiero, gdy zleci nam to lekarz?

    rad
  • Najlepsze ćwiczenia po porodzie - przywrócą sprawność i radość życia
  • Powrót ciała do formy po porodzie drogami natury to fascynujący proces. Co się wówczas z nami dzieje?
  • Jak schudnąć po porodzie? Dieta bez efektu jo-jo!

    Chcę znów mieć płaski brzuch i być szczupła - im dalej od porodu, tym to pragnienie staje się mocniejsze, szczególnie jeśli waga stanęła w miejscu i ani drgnie. Pora na porządki, zacznijmy nietypowo... od siebie.

    Tekst Ewa Sawicka. Konsultacja Katarzyna Sempolska, autorka programu ćwiczeń dla matek z małymi dziećmi "Klub aktywnej Mamy"
  • Cesarka i co dalej?

    Cesarka i co dalej?

    To, ile dni spędzisz w szpitalu po cesarskim cięciu, zależy od tego, jak szybko wracasz do zdrowia, a także od zwyczajów przyjętych w twoim szpitalu. Zwykle pobyt na oddziale położniczym trwa około 3-4 dni. Zanim jednak całkiem odzyskasz siły, upłynie około miesiąca-dwóch. Jak wygląda połóg po cesarce?

    Beata Ciepłowska-Kowalczyk; konsultacja: lek. Agnieszka Kurczuk-Powolny, specjalistka ginekologii i położnictwa
  • Dieta po porodzie

    Dieta po porodzie

    Przytyłaś w ciąży? Męczą cię dodatkowe centymetry w brzuchu i biodrach? Mamy dla ciebie propozycję diety po porodzie, którą możesz stosować, nawet karmiąc piersią.

    Tekst Agata Domańska Konsultacja: dr Małgorzata Drywień, dietetyk
  • Co to jest baby blues i jak sobie z nim radzić?

    Baby blues to naprawdę powszechne zjawisko, którego nie należy mylić z depresją poporodową. Nowa mama może odczuwać przecież cały wachlarz emocji, kiedy na świecie pojawia się noworodek. To w końcu ogromna zmiana w jej życiu, a hormony szaleją...

    mko
  • Rehabilitacja po porodzie. Fizjoterapeutka: "Kegel się chyba w grobie przewraca, nigdzie ani słowem nie wspomniał o zaciskaniu zwieraczy." [WYWIAD]
  • Pilates po porodzie. Propozycje ćwiczeń [ZDJĘCIA]

    Pilates po porodzie. Propozycje ćwiczeń [ZDJĘCIA]

    Wzmacnia głębokie mięśnie brzucha, dna miednicy i mięśnie otaczające kręgosłup, a więc wszystkie te, nad którymi trzeba popracować po ciąży i porodzie.

    Ćwiczenia proponuje Katarzyna Sempolska, autorka programu ?Aktywne 9 miesięcy? www.aktywne9miesiecy.pl, prezentuje Justyna Zapała z Tosią
  • Niespodziewana miłość. Pamiętnik nagrodzony w konkursie
  • Ginekologia estetyczna po porodzie

    Ginekologia estetyczna po porodzie

    Nietrzymanie moczu i dyskomfort przy współżyciu to problemy, które mogą pojawić się po porodzie drogami natury. Można im jednak zaradzić.

    Ewa Raczyńska, konsultacja: profesor dr hab. n. med. Artur Jakimiuk i doktor Jacek Skórczewski*
  • Uch! Co za brzuch!

    Uch! Co za brzuch!

    Mięśnie brzucha osłabione w czasie ciąży, trzeba po porodzie wzmocnić, bo są ważne dla całej sylwetki: stabilizują postawę i chronią narządy wewnętrzne.

    Tekst Małgorzata Welman, miesięcznik Dziecko
  • Sposoby na ból pleców

    Sposoby na ból pleców

    Najpierw dziecko nosimy w brzuchu, potem na rękach, a czasem i na barana. A od tego często boli kręgosłup. Dlatego musimy wzmocnić mięśnie pleców i tułowia, które stworzą skuteczny gorset mięśniowy.

    Propozycja ćwiczeń przygotowana przez Katarzynę Sempolską, instruktorkę fitness, autorkę zajęć dla kobiet w ciąży ?Aktywne 9 miesięcy?. Ćwiczy Jowita Purzyńska, mama Hipolita, miesięcznik Dziecko
  • Slow jogging

    Slow jogging

    Wolno, wolniutko, niemal w miejscu. A jednak! Uprawiając slow jogging, nie tylko poprawimy kondycję, ale również spalimy całkiem sporo kalorii.

    Tekst Małgorzata Welman, miesięcznik Dziecko
  • Depresja poporodowa - cała prawda

    Nie każda łza młodej matki, psychiczny dołek czy niepokój to objaw depresji poporodowej. Jeśli jednak kobieta faktycznie cierpi z jej powodu, konieczna jest pomoc specjalisty.

    Z Joanną Krzyżanowską*, psychiatrą, rozmawia Ewa Pągowska
  • Spacer w wersji fit

    Spacer w wersji fit

    Codzienny spacer jest ważny nie tylko dla niemowlęcia. Tobie również pomoże wrócić do sylwetki sprzed ciąży i nabrać więcej wigoru.

    Propozycja ćwiczeń: Katarzyna Sempolska, trenerka fitness, autorka programu ?Aktywne 9 miesięcy?, miesięcznik Dziecko
  • Zjadanie łożyska - moda celebrytek czy medycyna naturalna?

    Po urodzeniu młodego, samica ssaków rodzi łożysko, a następnie je zjada. Ta obserwacja natchnęła pomysłodawców nowej mody. Coraz więcej kobiet decyduje się na spożywanie własnego łożyska, wierząc w jego niezwykłe właściwości.

    Karolina Stępniewska
  • Seks po porodzie - o tym nie mówią w szkole rodzenia!
  • Ciało po porodzie: 6 zmian, które mogą cię zaskoczyć