Minister Czarnek wymienił plany resortu edukacji na 2021 rok. To m.in. "Ochrona dzieci w szkołach przed demoralizacją"

Nauka w pandemii to nie lada wyzwanie dla uczniów i nauczycieli. W szkolnictwie panuje duży zamęt m.in. w związku ze zmianami w egzaminach, a minister Czarnek przedstawił kolejne plany resortu edukacji na 2021 rok. Według niego istnieje potrzeba m.in. "wzmocnienia nadzoru pedagogicznego oraz weryfikacja podręczników do klas trzecich szkół ponadpodstawowych". Nauczyciele zwracają jednak uwagę na inne "rzeczywiste" problemy uczniów.

Minister Czarnek był 27 grudnia gościem TVP Info. Przedstawił wówczas główne cele resortu edukacji na 2021 rok. Wśród planów wymienił intensywną pracę na podstawie "pewnych zadań", które przedstawił wcześniej premierowi. 

One zostały zaakceptowane. I realizacja punkt po punkcie tych zadań wyznaczonych. A zatem korekta Konstytucji dla nauki, w oparciu o opinie eksperckie, wypełnianie luk nową treścią legislacyjną tam, gdzie one powstały na etapie wdrażania

- wyjaśnił.

Powrót do szkół. Prof. Horban 'Będziemy chronić nauczycieli i rodziców'Powrót do szkół po feriach. Prof. Horban: Będziemy chronili nauczycieli i rodziców, a zwłaszcza dziadków

Minister Czarnek: To niezwykle ważne zadania, które nas czekają"

Minister Czarnek przedstawił plany resortu na najbliższy rok: "Reformowanie systemu oświaty, wzmacnianie tego nadzoru pedagogicznego. Ochrona dzieci w szkołach przed demoralizacją, która niekiedy jest serwowana przez organizacje pozarządowe wpuszczane z jakimiś programami niezgodnymi z podstawami programowymi w szkołach. Jak również jednoznaczne uregulowanie kwestii odpowiedzialności finansowej za poszczególne zadania organu prowadzącego, organu nadzoru pedagogicznego, państwa polskiego" - wymienił. Minister Czarnek zwrócił uwagę również na potrzebę weryfikacji podręczników dla klas trzecich szkół podstawowych, które "właśnie spływają do Ministerstwa Edukacji". 

Minister wskazał także na weryfikację podręczników do klas trzecich szkół ponadpodstawowych, które "właśnie spływają do Ministerstwa Edukacji" i przygotowywanie podręczników do klas czwartych. Niezwykle ważne zadania, które nas czekają - zaznaczył.

To niezwykle ważne zadania, które nas czekają

- zaznaczył.

/Trzeci dzien 12 . posiedzenie Sejmu IX kadencjiUczniowie i studenci chcą dymisji Czarnka. Czym podpadł minister edukacji?

Minister Czarnek: Wszyscy powinniśmy się zaszczepić

Przemysław Czarnek stwierdził, że z pewnością się zaszczepi, gdy tylko dostanie taką możliwość. 

Pracując również na co dzień w Rządowym Zespole Zarządzania Kryzysowego, jestem absolutnie przekonany, że szczepionka jest tą formą i tym środkiem, który może nas rzeczywiście uwolnić od tych ciężkich czasów, 2020 roku, pandemii koronawirusa. Wszyscy powinniśmy się zaszczepić. Oczywiście będzie ona dobrowolna. Ja zaszczepię się na pewno

- podkreślił. 

Ministerstwo nie widzi "prawdziwych problemów", które dotykają uczniów?

Zmiany w edukacji na 2021 rok wprowadzone przez Ministerstwo Edukacji i Szkolnictwa Wyższego wzbudzają emocje i kontrowersje. Ostatnia decyzja MEN o tym, że w 2021 roku maturzyści, którzy nie zdali egzaminu w ubiegłych latach, będą mogli ubiegać się o amnestię, wprowadziła chaos i ogromne zdziwienie w środowisku nauczycielskim. "Nie wyobrażam sobie sytuacji, kiedy spotkam ucznia, który kompletnie nie przykładał się do nauki na matury ustne. I co mu powiem? Pamiętam, jak nie zdałeś matury, ale teraz minister Czarnek sprawił, że już się nie musisz martwić, bo masz zdaną! Najlepiej jak matury wcale nie będzie, skoro dostaje się ją za nic. To jakaś kpina - mówił w rozmowie z edziecko.pl nauczyciel z województwa mazowieckiego. Zobacz cały artykuł: Nauczyciele o amnestii ministra Czarnka. "Zdana matura jest sponsorowana przez MEN. To kpina!".

Paweł Lęcki z kolei opublikował obszerny wpis na Facebooku, w którym krytykuje dotychczasowe decyzje Ministerstwa Edukacji Narodowej. Nauczyciel z Trójmiasta mówi o niewykorzystanym potencjale edukacji i problemach, które są lekceważone. Według niego ministerstwo nie widzi rzeczywistych problemów, jakie dotykają uczniów: rosnącej depresji i wzrastającego zniechęcenia, spadającej z dnia na dzień motywacji, realnych lęków i obaw związanych z pandemią, enigmatycznych zmian w egzaminach, spraw związanych z ocenianiem, sprawdzianami, z rolą rodziców w zdalnej edukacji, z rolą nauczycieli.

Zobacz wideo Szkoła w czasie pandemii. Czy należy ograniczyć podstawy programowe?
Więcej o: