1. I trymestr ci捫y

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ci捫y

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ci捫y

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok 篡cia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowan dat porodu lub dat urodzin dziecka

Zdalne nauczanie to doskona貫 rozwi您anie? Dyrektor zabiera g這s: Car jest dobry, tylko bojarzy do niczego

W tym tygodniu w szko豉ch rozpoczyna si zdalne nauczanie, regulowane rozporz康zeniem. Uczniowie b璠 oceniani, b璠zie sprawdzana obecno嗆. Ale czy nauczanie na odleg這嗆 mo瞠 si sprawdzi, gdy nie wszyscy maj takie same mo磧iwo軼i sprz皻owe?

Zdalne nauczanie do 10 kwietnia

Od dw鏂h tygodni szko造 s zamkni皻e, uczniowie zostali w domach. Dotychczas szko造 i nauczyciele organizowali uczniom lekcje na w豉sn r瘯 - nie by這 obowi您kowych zaj耩, nie by這 sprawdzania obecno軼i i ocen. W niekt鏎ych plac闚kach prowadzono lekcje online, w innych uczniowie dostawali zadania za po鈔ednictwem dziennika elektronicznego. Teraz to si zmienia. Szko造 dalej s zamkni皻e, uczniowie nie wr鏂 do nich przed Wielkanoc (a mo瞠 i d逝瞠j), wprowadzono zdalne nauczanie. Co to znaczy? Jak czytamy na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej, "za organizacj kszta販enia na odleg這嗆 odpowiada dyrektor szko造. Jest on zobowi您any do tego, aby powiadomi rodzic闚, w jaki spos鏏 b璠zie zorganizowana nauka. Nauczyciele maj mo磧iwo嗆 weryfikacji dotychczas stosowanego programu nauczania tak, by dostosowa go do wybranej metody kszta販enia na odleg這嗆". Zaznaczono tak瞠, 瞠 dyrektor, wybieraj帷 narz璠zia, powinien uwzgl璠nia aktualne zalecenia medyczne dotycz帷e korzystania z urz康ze elektronicznych oraz ich dost瘼no嗆 w domach, a tak瞠: wiek i etap rozwoju uczni闚, a tak瞠 sytuacj rodzinn uczni闚.

Pisali鄉y o problemach, na kt鏎e zwraca uwag Zwi您ek Nauczycielstwa Polskiego. O tym, dlaczego systemowe zdalne nauczanie mo瞠 generowa wiele trudno軼i, pisze tak瞠 dyrektor jednej z warszawskich szk馧.

"O szkole w czasach zarazy"

"O szkole w czasach zarazy, specjalnie dla rodzic闚" - tak brzmi tytu artyku逝 napisanego przez Jaros豉wa Pytlaka, dyrektora Zespo逝 Szk馧 STO. Swoje s這wa kieruje do rodzic闚 uczni闚. Wiemy, 瞠 dla nich obecna sytuacja - gdy sami musz zosta nauczycielami - nie jest 豉twa. Dyrektor pokazuje, jak wszystko wygl康a od drugiej, nauczycielskiej szko造. Ju na samym pocz徠ku zaznacza, 瞠 nauczyciele pope軟iaj b喚dy, ale one wcale nie musz wynika z ich niekompetencji, czy braku dobrej woli. Dyrektor zaznacza to, o czym ju wcze郾iej alarmowa ZNP - 瞠 wi瘯szo嗆 nauczycieli nie ma mo磧iwo軼i technicznych oraz potrzebnych umiej皻no軼i, kt鏎e s potrzebne do prowadzenia warto軼iowej edukacji zdalnej. Co wi璚ej, wielu uczni闚 tak瞠 nie ma mo磧iwo軼i technicznych. Nie ka盥y ucze ma dost瘼 do komputera czy szybkiego internetu. W artykule przeczytamy tak瞠, 瞠 zadania na這穎ne na dyrektor闚 szk馧 s trudne lub wr璚z niemo磧iwe do zrealizowania. Dano im ma這 czasu, nie dostali potrzebnych narz璠zi. Ale - jak wskazuje autor artyku逝 - w豉dza b璠zie mog豉 pochwali si sukcesami, bo wina za pora磬 zostanie zepchni皻a na dyrektor闚.

Mechanizm znany z historii: car jest dobry, tylko bojarzy do niczego

- wskazuje. Dodaje tak瞠, 瞠 w wielu sprawozdaniach zostanie udokumentowana doskona豉 realizacja podstawy programowej, wielu nauczycieli i dyrektor闚 b璠zie chcia這 si wykaza doskona陰 organizacj. A ci, kt鏎zy b璠 obserwowa to od drugiej strony? "Tylko rodzice powszechnie b璠 zastanawia si, jaki to fatalny pech sprawi, 瞠 akurat ich dzieci trafi造 na nieudacznik闚, skoro wed逝g TVP ca造 polski system edukacji pod w豉軼iwym przewodnictwem tak 鈍ietnie poradzi sobie ze zdalnym nauczaniem" - wskazuje dyrektor.

Nauczyciele robi co mog, ale skandaliczne s這wa ministra, nie motywuj ich do dzia豉nia. Sfrustrowani s tak瞠 rodzice, na kt鏎ych narzucono nowe zadania. W ko鎍u dzieciom - szczeg鏊nie tym m這dszym - w nauce zdalnej trzeba pom鏂. Dyrektor opisuje wadliwy system edukacji, kt鏎ego u這mno軼i w obecnej sytuacji s jeszcze bardziej widoczne. Zadaje tak瞠 fundamentalne pytanie:

Czy uczniowie w dobie zarazy naprawd najbardziej potrzebuj lekcji przez internet, cho熲y w najlepszej wersji technicznej, prac do wykonania wylewaj帷ych si z librusa, domowej rywalizacji o dost瘼 do komputera?

To pytanie, kt鏎e rozbrzmiewa w g這wie niejednego rodzica. A odpowied jest oczywista. Artyku przeczytacie na stronie Wok馧 szko造.

Zobacz wideo Szef MEN podkre郵a, 瞠 to nie jest czas na wypoczynek, a na nadrabianie zaleg這軼i
Wi璚ej o:
Komentarze (45)
Koronawirus. Zdalne nauczanie to dobre rozwi您anie?
Zaloguj si
  • ggmarque

    Oceniono 55 razy 45

    Nauczyciele, dyrektorzy, czas wykaza si odwag obywatelsk i odm闚i wykonania idiotycznych rozkazow. Rodzice was popr.

  • veronicahighlander

    Oceniono 45 razy 43

    Przecie TVP re磨mowa jak w Korei P馧nocnej nadaj peany na cze嗆 i chwa喚 obozu rz康z帷ego pokropionego m璚ze雟k pos逝g pasibrzuch闚 w czapkach i sukienkach. Szumowski bohater bo udziela wywiad闚 i m闚i wraz z Dup i K豉mczuszkiem jak to zarz康zaj kryzysem jak szpitale przygotowali do pandemii, jak spo貫cze雟two chroni jak pomagaj wszytskim jaka ta Polska wspania豉 i cudowna a najwspanialszy jest 豉skawy rz康 kt鏎y te zadba o nauczanie przez internet dost瘼ne dla wszystkich co za ulga dla nauczycieli i s逝瘺y medycznej 瞠 tak ich wspaniale rz康 traktuje i tak im pomaga

  • hispar

    Oceniono 39 razy 39

    Platform do zdalnego nauczania jest du穎, ale na 瘸dnej nie p鎩dzie sprawnie lekcja dla jednocze郾ie uczestnicz帷ych kilkunastu, kilkudziesi璚iu uczni闚, z kt鏎ych ka盥y ma sprz皻 i 陰cze o r騜nych mo磧iwo軼iach. Do嗆 ju tego krytykowania nauczycieli - zdalne nauczanie nie mo瞠 by standardem, a tylko metod stosowan w sytuacjach wyj徠kowych - nie sprawdzi si, kiedy wszyscy s w sytuacji wyj徠kowej.

  • tempa-dzida2

    Oceniono 38 razy 38

    Dzieci na pewno prze篡j bez wiedzy o "dorzeczach Wis造".
    NAJWA烤IEJSZE, 浩BY RODZICE I DZIADKOWIE PRZE玆LI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • irdan

    Oceniono 31 razy 31

    minister jest takim debilem ze nawet sam nie wie co mowi...... jak widac na ministrow wybieraja samych debili ktorzy jakby musieli cos zrobic to nie wiedzieliby od czego zaczac...... jezeli piontkowsik byl nauczycielem to chyba bardzo marnym i nie wiedzial pewnie co ma w szkole robic..... moze mamusia nosila smietane i jaja zeby mogl skonczyc jakies studia (o ile jakies skonczyl) i zeby go jakis dyrektor przyjal do pracy w szkole na jakiejs pipidowie bo w normalnej szkole nie dalby sobie ze swoim debilnym umyslem rady.....

  • nowyemeryt

    Oceniono 29 razy 29

    To jest kompromitacja nieudolnego ministra ,tworzenie fikcji edukacyjnej
    na poziomie pa雟twowym.

  • zgred151

    Oceniono 29 razy 29

    Przecie juz sa rozpisywane listy nagr鏚 dla pr篹nie i skutecznie dzia豉j帷e organy wladzy panstwowej . Bo za niedostatki i zle dzialajace elementy zdalnej nauki winni sa rodzice i Pan Tusk

  • rufuz

    Oceniono 30 razy 28

    "Takiej mo磧iwo軼i nie ma, to jest zbyt ryzykowne "... g...o prawda. Wystarczy spojrzec jaka jest infrastruktura sieci internetowej w Polsce. TO ISTNA TRAGEDIA !!! Ile procent uczniow i nauczycieli ma dostep do szybkiego internetu w Polsce ? TRAGEDIA ! SREDNIOWIECZE ! W wielu duzych miastach nie ma swiatlowodow w centrum lub w poblizu centrum miast ! Tak jest w Poznaniu w poblizu centrum miasta. Nie ma swiatlowodow bo sie nie oplaca ! W efekcie jest stara, pamietajaca chyba PRL infrastruktura.

  • koment22

    Oceniono 34 razy 28

    Um闚my si - jedna sp鎩na platforma edukacyjna powinna powsta ju dawno i w niej wszystko: lekcje, materia造, e-dziennik - wszystko postawione na porz康nym rz康owym serwerze i zabezpieczone. Niestety teraz na szybko nie da si nic zrobi - przespali軼ie wszyscy odpowiedzialni za edukacj lata. Lata zaniedba.

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX