1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Magnez B6 - jak wybrać najlepszy preparat?

Magnez B6 to grupa produktów, suplementów diety i leków, które w swoim składzie zawierają magnez oraz witaminę B6. Preparaty są stosowane w celu uzupełnienia niedoborów magnezu oraz wspomagająco przy różnych schorzeniach. Dlaczego te dwa składniki czynne tak często występują w duecie? Na co pomaga magnez B6 ? Jak wybrać najlepszy preparat?

Magnez B6 - zarówno suplement diety, jak i lek - jest dostępny w wielu opcjach i wersjach, bez recepty. Na rynku istnieje wiele produktów, które różnią się składem, zawartymi substancjami czynnymi, a także postacią. Magnez B6 można kupić jako: kapsułki, tabletki musujące, płyn, proszek do przygotowania roztworu doustnego, żelki, tabletki o zmodyfikowanym uwalnianiu, tabletki, proszek musujący. Każdy z nich zawiera magnez i witaminę B6, która zwiększa jego wchłanianie nawet o 40 procent.

Zobacz wideo

Magnez B6 - właściwości 

Preparat magnez B6 uzupełnia niedobory magnezu i witaminy B6. Jakie właściwości posiadają jego składniki?

Magnez jest niezbędny do prawidłowego przebiegu wielu procesów zachodzących w organizmie. Jest niezbędny dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania układu mięśniowego i nerwowego. Pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Niedobór magnezu może powodować zaburzenia w układzie mięśniowym i ośrodkowym układzie nerwowym. Mogą pojawiać się skurcze mięśni, drganie powiek bądź wargi, drętwienie palców, nerwowość, drażliwość, wahania nastroju, niepokój, a także uczucie zmęczenia i znużenia.

Witamina B6 uczestniczy w wielu reakcjach metabolicznych, wspomaga powstawanie krwinek czerwonych, jest również niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Niedobory witaminy B6 mogą wywołać zaburzenia w obrębie jego funkcjonowania. Witamina B6 zwiększa wchłanianie magnezu z przewodu pokarmowego.

Jak wybrać najlepszy magnez B6?

Jaki preparat wybrać, by był najlepszy? Według specjalistów warto wybrać preparat magnez B6, który:

  • jest lekiem. To zawsze lepszy wybór niż suplement, ponieważ lek musiał przejść procedurę rejestracji, podlega wszystkim obostrzeniom, ma zagwarantowany skład, jego działanie lecznicze zostało udowodnione i posiada szczegółową ulotkę,
  • zawiera dobrze przyswajalny magnez. Wiele suplementów diety ma w sobie źle przyswajalne formy magnezu (to na przykład tlenek magnezu). Dobrym wyborem są preparaty, które zawierają cytrynian magnezu lub mleczan magnezu,
  • posiada magnez w odpowiedniej dawce. Ilość jonów magnezu (Mg2+) w jednej tabletce powinna się zawierać w przedziale 50 mg-100 mg jonów magnezu na tabletkę (magnez B6 i magnez forte),
  • jest preparatem wysokiej jakości, wyprodukowanym przez firmę, która przestrzega wymagań jakościowych podczas produkcji, został kupiony w legalnym kanale dystrybucji, czyli w aptece bądź sklepie.

Jeśli istnieje potrzeba szybkiego uzupełnienia niedoboru magnezu, należy wybrać lek lub preparat w płynie, ponieważ ten najszybciej się wchłania. Aby zauważyć pozytywne działanie preparatów magnez B6 w formie tabletek czy kapsułek, trzeba przyjmować je przez kilka dni.

Magnez B6 - dawkowanie i przeciwwskazania

Dawkowanie preparatów magnez B6 jest zależne od ich składu, stąd szczegółowe zalecenia i wskazania zawiera ulotka bądź informacja na opakowaniu. Nie wolno przekraczać zaleconych dawek, ponieważ nie wpływa to na skuteczność i tempo działania produktu, a może zaszkodzić.

Kobiety w ciąży oraz karmiące piersią przed zastosowaniem preparatu magnez B6 powinny skonsultować się z lekarzem, by wyjaśnić potencjalne zagrożenia i korzyści związane ze stosowaniem preparatu.

Nie wolno stosować preparatów magnez B6 w przypadku uczulenia na substancje czynne lub pomocnicze zawarte w produkcie oraz gdy występuje ciężka niewydolność nerek.

Magnez i B6 - źródła w diecie

Dla utrzymania prawidłowego stanu zdrowia należy stosować zróżnicowaną dietę i prowadzić zdrowy tryb życia. Suplementy diety, w tym magnez B6, nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety. Dlatego komponując swój jadłospis, zawsze warto pamiętać o źródłach magnezu i B6. Są nimi:

  • Magnez: pełnoziarniste kasze (gryczana, orkiszowa), gorzka czekolada, wody mineralne z wysoką zawartością magnezu, ziarna słonecznika, dyni, a także migdały i orzechy.
  • Witamina B6: produkty zbożowe, ziemniaki, mięso i wędliny.

Magnez najlepiej wchłania się z jedzeniem - zdecydowanie warto dostarczać go wraz z dietą. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że wchłanianie magnezu ogranicza równoczesne przyjmowanie żelaza, wapnia i fosforanów, z kolei kawa czy herbata z organizmu go wypłukują.

Więcej o: