Powrót do szkoły jak najszybciej. Pediatrzy tłumaczą, dlaczego dzieci powinny wrócić do placówek

Pediatrzy uważają, że uczniowie na całym świecie powinni jak najszybciej wrócić do szkoły. Według nich, dzieci nie odgrywają dużej roli w rozprzestrzenianiu wirusa, a unikanie kontaktu z rówieśnikami i przebywania w szkołach może im poważnie zaszkodzić.

Rodzice w krajach, w których nie zapowiedziano jeszcze otwarcia placówek od nowego roku szkolnego są zaniepokojeni. Martwią się tym, jak na ich dzieci wpłynie unikanie bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami i uczęszczania do placówek. Eksperci z Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej uważają, że to słuszny niepokój. Według nich dzieci powinny jak najszybciej wrócić do szkół. Wyjaśnili, jakie skutki może mieć dla nich przedłużenie nauki zdalnej

Lekarze z Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej zdecydowanie są za tym, aby w nowym roku szkolnym wszyscy uczniowie wrócili do szkół. Według nich, nauka na odległość i przebywanie głównie w domu, może mieć negatywny wpływ na zdrowie dzieci i młodzieży.

Pediatrzy podkreślają, że najmłodsi nie odgrywają dużej roli w rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Potwierdziły to badania prowadzone we Francji, Australii i Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że dzieci zwykle zarażają się od dorosłego członka rodziny, a nie od innych dzieci, a jeśli już chorują, to zwykle przechodzą COVID-19 łagodniej niż dorośli. Biorąc pod uwagę to oraz negatywne skutki nauki zdalnej uznali, że szkoły nie powinny być dłużej zamknięte. 

Brak uczęszczania do szkoły niebezpieczny dla dzieci

Dłuższy czas poza szkołą często skutkuje izolacją społeczną, co utrudnia nauczycielom zidetynfikowanie i eliminację ważnych braków w nauce, a także innych problemów, które dotyczą uczniów. Eksperci wymieniają m.in. przemoc fizyczną i słowną w domach, depresję, czy myśli samobójcze. To naraża dzieci i młodzież na znaczne ryzyko problemów i chorób psychicznych, a nawet śmierci. 

Badania, które zostały przeprowadzone w Polsce również dowodzą negatywnych skutków nauki zdalnej. Przez nią pogorszył się dobrostan psychiczny i fizyczny uczniów, rodziców oraz nauczycieli. Odczuwają oni symptomy nadużywania mediów cyfrowych, m.in: przemęczenie, przeładowanie informacjami, niechęć do korzystania z komputera i internetu oraz rozdrażnienie. Ponad połowa uczniów uznała, że ich relacje z rówieśnikami w klasie przed epidemią były lepsze. Co piąty uczeń ma poczucie, że pogorszeniu uległy także relacje z wychowawcą. Nauczyciele z kolei przyznali, że tęsknią za bezpośrednim kontaktem z uczniami. Zobacz: Negatywne skutki zdalnych lekcji: Pogorszenie relacji i samopoczucia. Na tym nie koniec. Wyniki badania.

 Powrót do szkół dla polskich uczniów we wrześniu. Premier Mateusz Morawiecki zapewnił, że w przyszłym roku szkolnym i akademickim uczniowie i studenci wrócą już do placówek. Zobacz: Koniec nauki zdalnej. Morawiecki: To jest pewna decyzja.

Zobacz wideo Czy w te wakacje będziemy mogli wyjechać za granicę? Co z obozami i koloniami dla dzieci?
Więcej o:
Copyright © Agora SA