1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Okładka polskiego "Vogue" wywołała skrajne reakcje. Mamy komentarz magazynu [AKTUALIZACJA]

Na okładce polskiego wydania "Vogue" możemy podziwiać piękną Monikę Jagaciak, która karmi piersią swoją córkę. To pierwsza taka okładka tego magazynu w Polsce i już wywołała dyskusję wśród czytelników. Faktycznie promuje bliskość i macierzyństwo?

Dziecko i mama na okładce

Polski "Vogue" w kwietniu postawił na połączenie mody z macierzyństwa. Na okładce magazynu pojawiła się polska modelka Monika Jagaciak i jej córeczka Mila. Modelka ubrana jest w różowy kostium, ma na sobie idealny makijaż i staranną fryzurę. Zdjęcie nie różniłoby się od wielu podobnych, gdyby nie fakt, że sławna Polka karmi córkę piersią.

Ten numer miał być inny. Inna okładka, inna treść. Sesja z Moniką Jagaciak i jej córeczką Milą planowana była do kolejnego wydania - czerwcowego. Nie będzie jednak osobnego numeru czerwcowego, postanowiliśmy połączyć go z majowym

- na wstępie napisał redaktor naczelny "Vogue Polska", Filip Niedenthal.

Nowa okładka "Vogue" o karmieniu piersią

Redakcja długo szukała odpowiedniego zdjęcia na okładkę. Filip Niedenthal, redaktor naczelny wyjaśnił, że Jagaciak - karmiąca mama - to idealny wybór w tych trudnych czasach. 

Zdjęcie Moniki z dzieckiem przy piersi wydało się nam najstosowniejsze na okładkę. I bardzo aktualne. To opowieść o bliskości mimo ograniczeń

Okładka wywołała sprzeczne emocje. Z jednej strony wiele osób określiło ją jako "genialną" lub wręcz "najlepszą w historii polskiego wydania". 

Cała ta sesja jest odważna, potrzebna i niezwykle piękna. Szanuję!

To jednak tylko jedna strona medalu. Wiele kobiet odebrało ją jako atak: każda matka musi perfekcyjnie wyglądać. Zdaniem innych ze zdjęcia ma płynąć przekaz, jakoby dziecko było zbędnym dodatkiem do życia. Jawi się jako rekwizyt, który modelka trzyma dla ozdoby i niejako z przymusu. "Modelka patrzy w dal, jakby czekała aż będzie mogła to dziecko odłożyć"- zwróciła uwagę internautka.

Te wszystkie hasła, miłość, bliskość, troska, dotyk są w okropnym kontraście do zdjęcia z okładki: sztucznej pozy, bardzo spiętej postawy, wymalowanej lalki, z którą w tym okresie absolutnie się nie utożsamiam. Nie chciałabym być nią (a przecież takie jest zadanie fotografii modowej), nie zazdroszczę jej, czuję olbrzymią przepaść pomiędzy aktualną sytuacją kobiet na świecie a tym zdjęciem.

AKTUALIZACJA: "Vogue" odnosi się do dyskusji

Z prośbą o komentarz do zaistniałej sytuacji zwróciliśmy się do redakcji "Vogue". Jak podkreślił Szymon Machnikowski, dyrektor Marketingu i PR-u magazynu, wszelkie głosy czytelników są dla redakcji niezwykle cenne.

Magazyn "Vogue Polska" od zawsze zaprasza do dyskusji i porusza ważne tematy. Naszym zadaniem nie jest narzucanie zdania, ale inspirowanie do rozmowy. Nie traktujemy komentarzy jako krytyki tylko głos naszych Czytelników i każdy jest dla nas ważny, bo jest to ich własna interpretacja – z naszych obserwacji wynika natomiast, że w tym konkretnym przypadku większość komentarzy było pozytywnych. Każdy nasz numer wspiera i pokazuje kobiety reprezentujące bardzo szerokie spektrum życiowych postaw i osobowości. Cieszy nas, że światowej sławy modelka zdecydowała się zapozować do sesji ze swoją nowonarodzoną córką właśnie na łamach "Vogue Polska". To dla nas ogromne wyróżnienie.
Zobacz wideo Historia jednej miłości. Akcja Vogue, Wydawnictwa OsnoVa, Kampanii Przeciw Homofobii i Gazeta.pl

"Vogue" a karmienie piersią


Wykorzystanie zdjęcia kobiety karmiącej piersią jako symbolu bliskości, intymności, najmocniejszej więzi międzyludzkiej nie jest pomysłem polskich redaktorów. Wcześniej podobny motyw wykorzystali autorzy włoskiego wydania. Zdjęcie jest jednak znaczniej bardziej ascetyczne, odarte z całego modowego anturażu, który raził niektórych polskich czytelników. 

Na zdjęciu modelka Talia Chetrit jest naga. Nie widać jej twarzy. Karmi swojego synka Romana. Ma na sobie tylko długie czarne rękawice. 



 

Więcej o:
Komentarze (50)
Vogue chciało oddać hołd matkom karmiącym. Okładka wywołała odwrotny skutek: dziecko to zbędny dodatek
Zaloguj się
  • sabriel

    Oceniono 72 razy 42

    Na prawdę przeciętna polska matka będzie się utożsamiać z okładką vogue? żartujecie sobie. Te dziecko wygląda jak rekwizyt, coś jak droga torebka. Nie widać tutaj żadnych matczynych uczuć, pusty wzrok. Kolejna słaba okładka tego magazynu.

  • tambourine_woman

    Oceniono 76 razy 32

    Okropne. Manekin zamiast kobiety. Ale to z włoskiego wydania jeszcze gorsze - naga kobieta bez twarzy, w roboczych (?) rękawicach, jakby była tylko ciałem służącym do karmienia.

  • panna.mela.konfacela

    Oceniono 71 razy 29

    Plastikowa różowa lalka z pustym spojrzeniem z równie różową mniejszą lalką ma przekonać do czego, przepraszam?

  • wiejski.empedokles

    Oceniono 32 razy 20

    Czy ten "artykuł" powstał tylko dlatego, że nikogo nie obchodzi tzw. polski Vogue a pracują tam wasi dawni koledzy redakcyjni? Czy poza tzw. szafiarkami, które i tak dostają egzemplarze gratisowe, dorośli ludzie to kupują? Był boom po pierwszej okładce z pałacem kultury i na tyle starczyło mocy przerobowej. Gdyby faktycznie była tam wyobraźnia a nie kasa za marki i zobowiązania wobec właściciela tytułu - ile procent tego "magazynu" to strony reklamowe, zwłaszcza w ukochanym wrześniowym wydaniu? 80 procent?

  • logopeda1

    Oceniono 39 razy 17

    Właściwie to co ma wyrażać to zdjęcie? Bo naprawdę trudno powiedzieć, że wyraża czułość i bliskość, także te wyrażane dotykiem. Perfekcyjnie wystylizowana kobieta z makijażem i w biżuterii karmi swoje dziecko, nawiązując z nim minimalny kontakt - jedną ręką "technicznie" podtrzymuje dziecko, drugą przytrzymuje rączkę dziewczynki, żeby nie zasłoniła (czyli nie zepsuła) ujęcia foto. Dziecko nie ma możliwości swobodnego kontaktu fizycznego z matką, nie czuje ciepła jej ciała. Matka nie nawiązuje żadnego kontaktu wzrokowego z dzieckiem, zajęta myślowo jakąś "dalą". A jeśli może chodziło o przekazanie tą okładką, że tak w czasie ograniczeń realizuje się potrzeba bliskości matki i dziecka podczas karmienia, to to jest z gruntu idiotyczne.

  • kashubka

    Oceniono 28 razy 12

    Babeczka jest totalnie nieobecna, patrzy gdzieś w dal, w ogóle nie na dziecko, nie ma w jej spojrzeniu czułości, czy miłości, tylko nieobecność. odnoszę wrażenie, że to zdjecie bardziej opowiada historię kobiety, która została matką przypadkowo i miala lepsze plany na życie, a tymczasem tkwi w sytuacji, która ją uwiera.

  • sarenmaster

    Oceniono 21 razy 11

    Dlaczego powstał ten artykuł?

  • panitutajniestala

    Oceniono 25 razy 9

    Wyraz twarzy tej Pani / modelki ? / mowi:
    I co ja sobie glupia narobilam...
    Gdzie ja oczy mialam i rozum...
    :))

  • bartekgryko

    Oceniono 21 razy 9

    trzymać dziecko przez gumowe rękawice ? robić z karmienia reklamę i sprzedawać swoją bliskość z dzieckiem ? żenada

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX