1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Walka z koronawirusem. Prosta metoda, a przy tym świetna zabawa, aby nauczyć dziecko prawidłowo myć ręce

Nadine Dorries, mama z Wielkiej Brytanii w obawie przed koronawirusem, postanowiła zachęcić swoje dziecko do mycia rąk. Jej pomysł jest doskonały.

Bardzo często rodzice mają problem z tym, aby ich dzieci chciały na bieżąco być ręce. Dzieci wykazują się lenistwem i nie są skłonne do robienia niektórych rzeczy, kiedy nie mają na nie ochoty. Szkoły przed zamknięciem wywieszały liczne plakaty, jak prawidłowo myć ręce. Rodzice natomiast upewniają się, czy ich dzieci robią to tak, jak trzeba. Mycie rąk od zawsze było bardzo ważne, ale w obecnej sytuacji panującego koronawirusa to priorytet.

Zobacz wideo Czy da się przesadzić z myciem rąk?

Koronawirus. Mycie rąk dzieci

Nadine Dorries to mama z Wielkiej Brytanii, która wpadła na genialny pomysł, aby zachęcić swoje dziecko do mycia rąk. Stwierdziła, że zapewnianie sobie higieny, ma kluczowe znaczenie w zapobieganiu rozprzestrzenianiu się wirusa. Postanowiła nauczyć swoje dziecko, jak ważne jest używanie mydła. Mama posmarowała dziecku ręce kolorowymi brokatami, które miały symbolizować różne zarazki. Wlała mydło do miski i kazała włożyć palce do wody. Brokat, zamiast przykleić się do skóry "odpychał się", pokazała, jak ważne jest, aby zawsze myć ręce mydłem. Pomysł numer jeden bardzo spodobał się jej dziecku.

Pomysł mamy na mycie rąk dzieci

Drugim pomysłem, na jaki wpadła, była chęć zilustrowania, jak szybko rozprzestrzeniają się zarazki za pomocą brokatu. Świecąca substancja znana jest z tego, że dociera wszędzie. Mama kazała dotykać rękoma w brokacie siebie i rzeczy otaczające dziecko. Poprzez kolorowe brokaty dłonie dziecka przybrały kolor tęczy, w ciągu kilku minut. Metoda brokatu pokazuje dzieciom, jak łatwo zarazki przywierają do rąk. Przedstawia, jak szybko  zarazki przenoszą się między ludźmi i jak mogą pozostać na powierzchni przedmiotu lub na osobie.

Warto również pamiętać, że są sposoby, aby zatrzymać zarazki, żeby nie rozprzestrzeniały koronawirusa:

  • pamiętaj, aby zawsze nosić przy sobie chusteczki higieniczne i żel antybakteryjny. Używaj ich podczas kaszlu lub kichania;
  • myj ręce częściej niż zwykle, za każdym razem przez 20 sekund, mydłem i wodą lub środkiem dezynfekującym. Pamiętaj o tym szczególnie, gdy wracasz do domu lub do pracy;
  • unikaj dotykania oczu, nosa i ust niemytymi rękami;
  • unikaj bliskiego kontaktu z chorymi.
 
Więcej o: