1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Zaparcia po zmianie diety

Moja córka ma 10 i pół miesiąca. Odkąd półtora miesiąca temu odstawiłam ją od piersi, ma kłopoty w wypróżnianiem. Stolec pojawia się co drugi dzień, jest zbity i twardy. Do niedawna córka nie chciała w ogóle pić płynów, teraz pije często po 50 ml wody lub herbatki koperkowej. Czasem podaję jej czopek glicerynowy, daję jej też laktulozę, ale nie widzę poprawy. Co mogę zrobić, żeby jej pomóc?
Najprawdopodobniej dawka laktulozy jest zbyt mała i nieregularnie podawana. Można podawać 1-3 ml/kg masy ciała, codziennie, długo (nawet miesiącami), dobierając dawkę tak, aby dziecko oddawało stolec codziennie i o konsystencji pasty do zębów. Najczęstszą przyczyną niepowodzeń w leczeniu zaparcia jest podawanie zbyt małej dawki i zbyt krótko, a także stosowanie terapii tylko do pierwszego prawidłowego wypróżnienia. Proszę również pamiętać o odpowiedniej diecie bogatej w warzywa i owoce (z wyjątkiem nadmiaru gotowanej marchwi, tartych i pieczonych jabłek, musów jabłkowych, bananów i ryżu) oraz w błonnik (np. z produktów pełnoziarnistych).