Historia Bio-Oil
W tym czasie na rynku kosmetyków pielęgnacyjnych dominowały produkty w postaci kremów i lotionów (mleczek, balsamów). Na ich tle specjalistyczny olejek na problemy skórne był aberracją. Wielu dystrybutorów odmawiało sprzedaży Bio-Oil, ponieważ nie wiedzieli nawet, na jakiej półce go umieścić.
Ale Dieter Beier nie ustępował. Po przeprowadzonych badaniach wiedział, że olejek jest idealną formułą produktu pielęgnującego skórę. W przeciwieństwie do opartych na wodzie kremach i lotionach, produkt oparty na bazie olejowej tworzy niemal pozbawione tlenu środowisko dla składników aktywnych. Witaminy i inne naturalne ekstrakty mogą być zawieszone w oleju na nieokreślony czas, bez komplikowania receptury dodatkowymi konserwantami. Ponadto produkt w formie olejku uzupełnia (dobrze współgra - do sprawdzenia) naturalne olejki w skórze.
Przez 14 lat Bio-Oil stał cichutko na półkach sklepowych Południowej Afryce. Ci, którzy poznali produkt, byli jego lojalnymi konsumentami, ale większość klientów nawet o nim nie usłyszała, nie mówiąc już o wypróbowaniu. Wszystko się zmieniło, kiedy w 2000 roku Dieter Beier sprzedał Bio-Oil braciom Austinowi i Davidowi Letschertom.
Być może dlatego, że Bio-Oil jest jednym (pojedynczym) produktem, nie linią, zawsze stanowił on swego rodzaju niewielką (bliską konsumentowi) markę, z którą ludzie mogą rozmawiać (komunikować). Dlatego właśnie Dieter Beier zebrał całą kolekcję listów, jakie otrzymał od zadowolonych konsumentów Bio-Oil. Przekazując braciom Letschert zarządzanie marką, oddał im także pudełko z tymi listami.
Bio-Oil
Nowi właściciele zrobili dwie rzeczy: zmienili opakowanie Bio-Oil na bardziej odpowiadające specjalistycznemu produktowi pomagającemu na problemy skórne, zmienili także strategię reklamowania olejku. Od tego momentu reklama Bio-Oil miała być oparta na testimonialach jego użytkowników.
I w ten sposób Bio-Oil wystartował. Sprzedaż wzrosła od poziomu kilku tysięcy opakowań miesięcznie do 10, a później 20 tysięcy. W ciągu pięciu lat Bio-Oil stał się w RPA sprzedażowym numerem jeden w kategorii produktów do pielęgnacji ciała.
Wiedząc, że mają zwycięski produkt, właściciele Bio-Oil postanowili rozprzestrzenić markę globalnie. W 2003 roku Bio-Oil został wprowadzony na rynek brytyjski, w następnym roku pojawił się w Australii, a później w Nowej Zelandii, Japonii, Kanadzie, USA i Holandii i kolejnych państwach. W każdym z nich - Bio-Oil "chwycił" (przyjął się). Dzisiaj, lekarze i farmaceuci na całym świecie rekomendują Bio-Oil jako wybrany przez nich produkt na blizny i rozstępy. Co dwie sekundy sprzedawana jest na świecie buteleczka Bio-Oil.
Tak naprawdę, Bio-Oil jest po prostu produktem, który działa. Fantastycznie. Większość ludzi, którzy go spróbują, nigdy nie przestają go stosować, ale muszą mieć szansę, by po niego sięgnąć.
Marka Bio-Oil aspiruje do tego by mieć cechy dobrego lekarza: ciepłego, miłego, godnego zaufania, jasno myślącego i absolutnie profesjonalnego - kogoś, komu się po prostu ufa.