Nowe przedmioty, to niejedyne zmiany, które niebawem wejdą w życie w polskich szkołach. Okazuje się, że niebawem w podstawie programowej znajdą się także dwie gry komputerowe. Przemysław Czarnek przekonuje, że jest to kolejny etap unowocześniania polskiej szkoły.
Więcej artykułów o tematyce szkolnej przeczytasz na stronie Gazeta.pl.
W czwartek 30 lipca Ministerstwo Edukacji i Nauki zainaugurowało nowy projekt "Gry w edukacji". "This War of Mine" stworzona przez 11 Bit Studios, oraz "Gra szyfrów" autorstwa IPN jeszcze w tym roku zostaną wpisane do podstawy programowej jako treści rekomendowane.
Ostatnie dwa, trzy lata to potężne inwestycje w informatyzację, w sprzęt komputerowy, przyłączenie wszystkich szkół bez wyjątku do szybkiego internetu, to Laboratoria Przyszłości za miliard złotych, to sprzęt komputerowy w okresie pandemii
- mówił szef MEiN na konferencji poświęconej nowemu projektowi.
Dodał również, że Polska pod tym względem jest nowoczesna i stale się unowocześnia. Jak zaznaczył Przmysław Czarnek "This War of Mine" jest grą dla osób pełnoletnich, stąd będzie częścią podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych, w ostatnich klasach. Natomiast "Gra szyfrów" będzie dostępna także dla młodszych uczniów.
Uczniowie i nauczyciele mogą bezpłatnie pobrać gry z na oficjalnej stronie rządowej, na których przedstawiono również ich zasady oraz zarys fabuły. Obie łączą dwa motywy - wojna oraz polski akcent.
"Gra szyfrów" składa się z trzech misji, które opisują przebieg wojny polsko?bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał. Każdy z nas może złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny. Dziesiątki młodych osób wciela się w autentyczne postacie żołnierzy wojny polsko?bolszewickiej z 1920 roku, uruchamia skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i ratuje Europę przed komunistycznym zniewoleniem.
"The War of Mine" opowiada o losach cywilów usiłujących przetrwać w mieście ogarniętym przez konflikt zbrojny. Cechuje ją niezwykły realizm w oddaniu ponurej rzeczywistości towarzyszącej wojnom i bezkompromisowe ukazanie wyniszczającej moralnie i fizycznie walki o życie. Gra powstała w oparciu o analizę szeregu konfliktów zbrojnych z ostatnich kilkudziesięciu lat. Wydarzenia takie jak Powstanie Warszawskie, Szturm Groznego, czy wojna w Syrii były analizowane szczególnie pod kątem losów ludności cywilnej. W procesie tworzenia gry uwzględniono również badania ukazujące wpływ traumatycznych przeżyć na psychikę dorosłych i dzieci.