Lektury szkolne 2021/2022. Na liście pojawiły się m.in. dzieła Jana Pawła II i "Władca pierścieni" Tolkiena

Lektury szkolne 2021/2022 ze sporymi zmianami. Zgodnie z zapowiedziami ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka w kanonie lektur szkolnych znalazły się utwory Zofii Kossak-Szczuckiej, Jana Pawła II, ale i światowe klasyki.

Lektury szkolne 2021/2022 od 1 września z ważnymi zmianami. Przemysław Czarnek nie pozostaje gołosłowny. Wraz z rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego wchodzą w życie nowelizacje rozporządzeń w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zakładają m.in. zmiany w kanonie lektur szkolnych.  

Lektury szkolne 2021/2022. Co znika z listy?

Od tego roku uczniowie nie będą czytać następujących pozycji: 

  • "Zaczarowana zagroda" Aliny i Czesława Centkiewiczów,
  • "Oto jest Kasia" Miry Jaworczakowej,
  • "Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?" Leszka Kołakowskiego,
  • "Winnetou" Karola May'a,
  • "Stowarzyszenie Umarłych Poetów" Nancy H. Kleinbaum,
  • "Wielki testament" (fragmenty) Françoisa Villona,
  • "Żywoty świętych" (fragmenty) Piotra Skargi,
  • wybrane wiersze Marcina Świetlickiego.
Zobacz wideo Co czyni rekiny tak przerażającymi? Poza szczękami oczywiście [PRACOWNIA BRONKA]

Lektury szkolne 2021/2022. Nowe pozycje na liście

Na liście lektur szkolnych pojawiły się nowe pozycje. Oto one:

  • dzieła Zofii Kossak-Szczuckiej,
  • dzieła Jana Pawła II dzieła Witolda Pileckiego.
  • "Placówka" Bolesława Prusa,
  • "Ludzie bezdomni" Stefana Żeromskiego.
  • "Pinokio" Carlo Collodiego,
  • "Kubuś Puchatek" Alana Aleksandra Milnego,
  • "Klechdy sezamowe" Bolesława Leśmiana ",
  • "Władca pierścieni" tom pierwszy i drugi J.R.R. Tolkiena.

Aktualne listy lektur ze zmianami z podziałem na konkretne klasy są dostępne TU

Lektury szkolne 2021/2022. Więcej treści religijnych i patriotycznych

Przemysław Czarnek chciał, aby w szkołach było więcej tematyki religijnej i patriotycznej. Jakiś czas temu w rozmowie z Polskim Radiem 24 był pytany o to, w jakiej formie powinny się pojawić. Powiedział:

One już tam są, ale trzeba zwiększyć wysiłki, by było ich więcej – na przykład poprzez zmianę kanonu lektur. Ale również poprzez spojrzenie gruntowne na podręczniki, zwłaszcza te do historii najnowszej, które dopiero będą tworzone

- odpowiedział.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.