Jaka średnia na świadectwo z paskiem? Nie wystarczą dobre stopnie. Uczniowie muszą się postarać

Jaka średnia na świadectwo z paskiem? Część uczniów wielokrotnie nerwowo przelicza swoją średnią, żeby mieć pewność, że ich cenzurka będzie ozdobiona białoczerwonym paskiem. Mają tylko kilka dni na poprawę ocen.

Jaka średnia na świadectwo z paskiem? Uczniowie, którym marzy się to wyróżnienie, a niewiele im do niego brakuje, mają jeszcze kilka dni na ewentualne poprawienie ocen. W 2021 roku zakończenie roku szkolnego odbędzie się w piątek 25 czerwca. Wystawienie ocen końcowych ma miejsce nieco wcześniej. W poszczególnych szkołach te terminy mogą się różnic, jednak wiele placówek określiło ten dzień na 15 czerwca.

Jaka średnia do czerwonego paska?

Aby dostać świadectwo z wyróżnieniem, trzeba mieć średnią ocen końcowych 4.75 lub wyższą. Nie jest to jednak jedyny warunek świadectwa z czerwonym paskiem. Żeby dany uczeń mógł się nim pochwalić, musi spełnić jeszcze jeden warunek. Chodzi o ocenę za sprawowanie. Musi być ono wzorowe lub bardzo dobre. Jeśli będzie gorsze, to nawet średnia ocen 5,0, nie pomoże. Takie warunki są określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.

Jaka średnia na świadectwo z paskiem? Wyścig trwa

Walka o jak najwyższą średnią trwa, uczniowie ścigają się z czasem, żeby czasem pod presją rodziców "podciągnąć" średnią na koniec roku.

Zobacz wideo Co czyni rekiny tak przerażającymi? Poza szczękami oczywiście [PRACOWNIA BRONKA]
Mamy takie przyzwyczajenie, że ocenami mierzymy sukces. I wydaje nam się, że musimy zrobić wszystko, żeby dziecko miało jak najlepsze oceny. Nawet kosztem nieuczciwości, robienia prac za dziecko. Wszystko po to, aby syn czy córka wypadli jak najlepiej. Jesteśmy przyzwyczajeni do pruskiego modelu szkoły, najlepsi są ci, którzy mają piątki, a najlepiej szóstki

- uważa Edyta Plich założycielka i dyrektorka Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży, prezeska Fundacji Wspierania Młodzieży w Nauce Edico. Nauczycielka języka polskiego, historii literatury i wiedzy o kulturze. Plich uważa, że polska szkoła bywa miejscem bezrefleksyjnych wymagań i że przyszła pora na twórcze rozwiązywanie problemów, eksperymentowanie, pracę w grupie, debatowanie.

Więcej o: