Uczniowie i ich rodzice bardzo obawiają się powrotu dzieci do szkół. Po tylu miesiącach nauki zdalnej powrót do szkolnej rzeczywistości może być stresogenny i źle wpłynąć na rozwój szczególnie młodszych dzieci.
Aby wesprzeć uczniów w powrocie do zajęć stacjonarnych, zaleciliśmy przede wszystkim zintegrowanie działań profilaktycznych wynikających z programu profilaktyczno- wychowawczego z działaniami przeciwdziałającymi COVID-19 i promującymi zdrowie. Zwróciliśmy uwagę na konieczność podjęcia pracy nad eliminowaniem w środowisku lęku oraz poczucia zagrożenia spowodowanego nadmiernym obciążeniem związanym np. z przygotowywaniem się do sprawdzianów czy obawą przed porażką w grupie rówieśniczej
- czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie gov.pl
Ośrodek Rozwoju Edukacji w maju 2021 zobowiązał się do przeprowadzenia szkoleń dla pracowników kuratoriów i ośrodków doskonalenia nauczycieli z zakresu identyfikacji ucznia w sytuacji kryzysowej i z diagnozy zapotrzebowania na treści wychowawcze i profilaktyczne.
Przeszkoleni pracownicy ODN zrealizują do 11 czerwca br. takie szkolenia dla wychowawców klas i pedagogów szkolnych
- brzmi stanowisko MEiN.
To nie koniec. Ponadto poradnie psychologiczno-pedagogiczne przygotują programy zajęć integracyjnych dla uczniów. Odbędą się także warsztaty dla rodziców uczniów, którzy w wyjątkowo ciężki sposób doświadczają powrotu do szkolnej rzeczywistości.
Wytyczne dotyczące działań skierowanych do uczniów zwierają także szczegółowy plan działań na kolejne miesiące – czyli już na wrzesień.
Celem tych działań jest wsparcie środowiska szkolnego w powrocie do normalności. Zależy nam, aby dyrektorzy szkół, nauczyciele i uczniowie byli świadomi, że mogą liczyć na pomoc ze strony nadzoru pedagogicznego
- czytamy na stronie gov.pl.
Szczegółowe wytyczne dotyczące działań skierowanych do uczniów znajdziemy TU.