1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Petycja o niewracanie do szkoły. Czarnek: Każdy dzień nauki stacjonarnej jest na wagę złota

Uczniowie stopniowo wracają do szkół. Jednak wielu z nich wolałoby zostać w domach do końca roku, a wrócić do nauki stacjonarnej od września 2021 roku. Uczniowie gromadzą nawet podpisy pod petycją o niewracaniu do szkoły. Odpowiedział na nią minister edukacji Przemysław Czarnek.

Petycja o niewracaniu do szkoły. Uczniowie nie chcą wrócić do szkół

Dzieci młodsze (klasy 1-3) wróciły do nauki stacjonarnej już po majówce, a w kolejnych tygodniach dołączą do nich kolejne klasy:

  • od poniedziałku 17 maja na edukację hybrydową przejdzie młodzież klas 4-8 i uczniowie szkół średnich,
  • od poniedziałku 31 maja do szkół wrócą wszyscy uczniowie w trybie stacjonarnym.

Powrót do szkół stał się faktem. Wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem. Jednak nie wszystkim się to podoba. Petycja uczniowska o niewracaniu do szkoły wypłynęła jeszcze przed przekazaniem przez premiera Morawieckiego harmonogramu powrotu do szkół.

Powrót do nauki w szkole na ostatnie niecałe dwa miesiące jest niepotrzebny i tylko zdezorientuje uczniów klas 7 oraz 8, którzy w tym czasie prowadzą intensywną naukę do egzaminu ósmoklasisty. Sprzeciwiamy się powrotowi w tym roku szkolnym do nauki stacjonarnej i chcielibyśmy, by nasz głos, głos wszystkich uczniów, został i tym razem usłyszany oraz by została podjęta odpowiednia decyzja, o jaką prosimy

- czytamy w petycji do ministra edukacji Przemysława Czarnka.

Do sytuacji odnoszą się także nauczyciele.

Podejrzewam, że duża część i nauczycielek i nauczycieli w ogóle nie stawi się w pracy w tych ostatnich tygodniach, i to pod różnymi pretekstami. Podobnie zresztą zrobi duża część uczennic i uczniów

- mówi w rozmowie z Dziennik.pl Jarek Szulski, wychowawca, pedagog i autor poradnika dla nauczycieli i rodziców "Nauczyciel z Polski".

Zobacz wideo Powrót do nauki stacjonarnej? Minister edukacji: "Śmierć jest gorsza niż negatywne skutki nauki zdalnej"

Petycja o niewracaniu do szkoły. Dlaczego uczniowie nie chcą wracać?

(Uczniowie) są zestresowani sprawdzaniem zeszytów, notatek lub że po powrocie będą musieli od nowa pisać sprawdziany w niepokoju i stresie.
 Nie mamy czasu, by znów wrócić do nauki stacjonarnej, ponieważ uczniowie chcą się skupić na nauce do egzaminu ósmoklasisty, a nie przejmowaniem się o liczbie zgonów i zachorowań w danym dniu

 - czytamy w dalszej części petycji.

Głos w tej sprawie zabrał także minister Przemysław Czarnek.

Take it easy. Stres to coś, co towarzyszy człowiekowi w życiu. Nie należy tego stresu jednak wyolbrzymiać (…) Wszyscy mamy obowiązki i do tego szkolnego też trzeba stopniowo wrócić

- przekazał minister.

Skupmy się na odbudowaniu relacji, więzi pomiędzy uczniami i pomiędzy uczniami i nauczycielami (…) Nie bójmy się obowiązków. Obowiązek to nie stres. Każdy dzień nauki stacjonarnej jest na wagę złota, jest lepszy niż dzień nauki zdalnej

- powiedział i dodał, że decyzja, aby odłożyć termin powrotu do szkół, byłaby bezzasadna. 

Więcej o: