1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Co to jest nauczanie hybrydowe? "Wychowawca pozostaje w kontakcie z uczniami i rodzicami"

Od 4 maja dzieci z klas 1-3 wróciły do nauki stacjonarnej. Kolejne klasy czekają na swoją kolej, ale część z nich przeszła już na nauczanie hybrydowe. Na czym ono polega? Co to jest nauczanie hybrydowe? Sprawdzamy rozporządzenie Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Co to jest nauczanie hybrydowe? Kto uczy się hybrydowo?

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 28 kwietnia, przedstawiciele rządu ogłosili plan luzowania obostrzeń na najbliższe tygodnie. Klasy 1-3 rozpoczęły naukę stacjonarną od 4 maja. W kolejnych etapach do szkół powrócą kolejne roczniki.

W drugim etapie odmrażania szkolnictwa do szkół wrócą klasy 4-8 i uczniowie szkół średnich. 17 maja klasy te przejdą na edukację hybrydową. A w kolejny poniedziałek - 31 maja uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych i szkół średnich wrócą do szkół w trybie stacjonarnym.

W tej chwili więc większość uczniów uczy się zdalnie. A o 17 maja przejdzie na nauczanie hybrydowe. Co to jest?

Co to jest nauczanie hybrydowe? Sprawdzamy

Nauka hybrydowa to połączenie lekcji zdalnych, przeprowadzanych przez internet, oraz tych organizowanych stacjonarnie, w szkole. Klasy uczą się na zmianę.

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało już jesienią poradnik dla dyrektorów szkół, w którym informuje, jak organizować lekcje w trybie hybrydowym. Co to jest nauczanie hybrydowe, dowiemy się TU.

Zobacz wideo Kiedy powrót do szkół? Do placówek wrócą wszyscy, ale w różnych terminach

Przytaczamy najważniejsze zasady nauczania hybrydowego:

  • Wychowawca pozostaje w kontakcie z uczniami i rodzicami oraz na bieżąco monitoruje realizację obowiązku szkolnego przez uczniów, sprawdzając ich obecność na zajęciach on-line. W przypadku nieobecności ustala powód tego zdarzenia.
  • Wychowawca, we współpracy z innymi nauczycielami, ustala poziom zaangażowania uczniów, ich aktywność w trakcie zajęć oraz pomaga w rozwiązywaniu bieżących problemów.
  • Realizacja przez wychowawcę, przy wsparciu specjalistów, programu wychowawczo-profilaktycznego – dostosowanie tematyki zajęć z wychowawcą do pojawiających się problemów związanych ze zdalnym nauczaniem i pandemią.
  • Stymulowanie kontaktu społecznego uczniów poprzez umożliwienie im kontaktu on-line w określonym czasie, np. po zajęciach obowiązkowych (bez udziału nauczyciela) – po wprowadzeniu ustalonych wspólnie z uczniami i rodzicami zasad kontaktu, które pozwolą  zapewnić e bezpieczeństwo.
  • Zapewnienie możliwości konsultacji on-line dla rodziców uczniów (zgodnie z potrzebami).
  • Każdy nauczyciel, w tym nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, powinien określić przejrzysty sposób odpowiedzi na pytania zadawane przez uczniów i rodziców za pośrednictwem komunikatora stosowanego przez szkołę. Najlepiej, aby były to jednolite zasady dla całej szkoły.

Ocenianie w trakcie nauki hybrydowej:

  • Nauczyciele mają obowiązek monitorować postępy uczniów w nauce zdalnej.
  • Sposoby monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji wiedzy i umiejętności w okresie nauki zdalnej są ujęte w sposobach sprawdzania wiedzy z poszczególnych przedmiotów.
  • Nauczyciel określa sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz decyduje, które zadanie będzie podlegało ocenie.
  • Monitorowanie i weryfikowanie wiedzy może być dokonywane za pomocą testów, quizów, poleceń, prac umieszczonych na obowiązującej w szkole platformie edukacyjnej lub w postaci samodzielnej, udokumentowanej w sposób określony przez nauczyciela pracy w domu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów, poziomu kompetencji informatycznych oraz dostępności posiadanego sprzętu służącego komunikowaniu.
  • Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, np. na platformie edukacyjnej, lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą elektroniczną.
  • Nauczyciel archiwizuje prace domowe poszczególnych uczniów na dany tydzień (lub miesiąc) i przechowuje je do wglądu. Prace pisemne, karty pracy oraz zdjęcia wykonanych prac plastyczno-technicznych są przechowywane przez nauczyciela w specjalnie utworzonym do tego celu folderze.
  • Wszystkie prace, które nauczyciel zlecił uczniom jako obowiązkowe, podlegają ocenie. Nie oznacza to jednak, że ocena musi być wyrażona stopniem.
  • Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie zdalnego nauczania w sposób i w terminie ustalonym przez nauczyciela. Zasady poprawy oceny, tym oceny z testu sprawdzającego, powinny być zgodne z zapisami w Statucie Szkoły.
  • Nauczyciel może przygotować na ustalonych nośnikach przekazu test sprawdzający, za który uczeń otrzyma ocenę.
Więcej o: