1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Projekt zmian w egzaminie maturalnym. Dużo więcej czasu na pisanie testów

Możliwie zmiany na maturze w kwestii zadań i czasu pisania testów. Do konsultacji skierowano nowe rozporządzenie Przemysława Czarnka dotyczące egzaminu maturalnego.

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek chce zmian na egzaminie maturalnym. Jak podaje Polsat, maturę według zasad zaproponowanych w nowym projekcie zdawaliby uczniowie chodzący obecnie do II klas szkół ponadpodstawowych (czteroletnich liceów ogólnokształcących, pięcioletnich techników oraz przyszli absolwenci szkół branżowych II stopnia).

Możliwie zmiany na maturze

Zgodnie z nowymi wytycznymi dla absolwentów czteroletnego liceum, egzaminy maturalne będą przeprowadzane począwszy od roku szkolnego 2022/2023. Dla absolwentów pięcioletniego technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (jeśli ukończyli kształcenie w szkole I stopnia jako absolwenci ośmioletniej szkoły podstawowej) rok później, bo od roku szkolnego 2023/2024.

Wiadomo, że projekt wprowadziłby zmiany w zakresie przeprowadzania ustnej części egzaminu maturalnego z języków polskiego, mniejszości narodowej i etnicznej, regionalnego oraz sposobu przeprowadzania egzaminu maturalnego z informatyki. Zmianie ma ulec także czas trwania egzaminów z niektórych przedmiotów.

Włodzimierz Bernacki jest nowym wiceministrem edukacjiMorawiecki powołał nowego wiceministra nauki. Kim jest Włodzimierz Bernacki?

Na nowej maturze na egzaminie ustnym z języka polskiego maturzyści losowaliby zestaw zadań egzaminacyjnych, składający się z dwóch zadań sprawdzających umiejętność tworzenia wypowiedzi na dany temat, w tym wypowiedzi inspirowanej utworem literackim (lub jego fragmentem) albo innym tekstem kultury, w tym materiałem ikonograficznym (lub jego fragmentem). Przypominamy, że obecnie zdający na egzaminie ustnym mają tylko jedno zadanie. Maturzysta po wylosowaniu zestawu pytań, miałby maksymalnie 15 minut na przygotowanie się do udzielenia odpowiedzi na zadania zawarte w wylosowanym przez niego zestawie. Na wypowiedź dotyczącą obu zadań przewidziano 10 minut, a na pytania od egzaminujących 5 minut.

Zdalne nauczanie w klasach 1-3Zdalne nauczanie klasa 1-3. Do kiedy będzie nauka w domach?

Obecnie egzaminy z języka polskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym trwają 170 i 180 minut, a zgodnie z nowym projektem mają zostać wydłużone do 240 i 210 minut. Egzamin pisemny z matematyki na poziomie podstawowym ma zostać wydłużony z 170 do 180 minut, a egzaminy pisemne z języków mniejszość narodowej na poziomie podstawowym i rozszerzonym mają trwać 210 minut (według obecnych wytycznych trwają 170 i 180 min). Więcej czasu na napisanie testu, bo 210 minut, zamiast 180 minut, miałyby również osoby zdające egzamin pisemny z języka mniejszości etnicznej lub z języka regionalnego.

W projekcie rozporządzenia zaproponowano też, aby na nowej maturze egzamin pisemny z informatyki składał się jedynie z jednej części, a uczeń rozwiązywałby wszystkie egzaminacyjne zadania z wykorzystaniem komputera. 

Zobacz wideo Szkoła w czasie pandemii. Czy należy ograniczyć podstawy programowe?