1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Prof. Simon: Nauczyciele są jedną z tych grup zawodowych, którą trzeba solidnie zabezpieczyć

- Zabezpieczenie nauczycieli powinno być priorytetem. Mówiłem o tym od dawna - przyznał prof. Krzysztof Simon w rozmowie z "Głosem Nauczycielskim". Wyjaśnił, że rząd powinien np. zapewnić nauczycielom dobrej jakości maseczki.

Prof. Krzysztof Simon, dolnośląski konsultant wojewódzki ds. chorób zakaźnych w rozmowie z "Głosem Nauczycielskim" podkreślił, że od dawna mówił, że "nauczyciele są jedną z tych grup zawodowych, którą trzeba solidnie zabezpieczyć". Dodał, że szczególną uwagę powinno się zwrócić również na bezpieczeństwo 'dzieci z istotnymi chorobami'. - 20 proc. z nich jest narażonych, z czego w przypadku 5 proc. przebieg może być krytyczny - wyjaśnił. 

Prof. Simon: Skoro nauczyciele mają pracować, a muszą, to należy im zapewnić lepsze maski

Zabezpieczenie nauczycieli powinno być priorytetem, m.in. ze względu na ryzyko wynikające z wysokiej średniej wiekowej

- podkreślił prof. Simon. Wyjaśnił, że "przydałyby się maski typu FP2 czy FP3", które zapewniają lepszą ochronę i filtrowanie. Według eksperta każdy nauczyciel powinien mieć kilka takich masek i systematycznie je wymieniać. A zapewnić takie maski pedagogom powinien rząd. 

Od tego jest państwo. Skoro mają pracować, a muszą, bo inaczej padnie nam gospodarka, to należy im zapewnić dobre maski. Mieliśmy cztery miesiące względnej stabilizacji zachorowań - dlaczego tego nie zrobiono w tym czasie? 

Prof. Simon przyznał, że nie ma żadnych pewnych danych, z których wynikałoby, że szkoły są głównym źródłem zakażeń. - Nikt nie kwestionuje, że uczniowie się zakażają, ale to nie jest taka skala, jakby się wydawało. Dzieci i młodzież się zakażają, ale zwykle są bezobjawowi. Jak ktoś nie kaszle, nie pluje, to szansa przeniesienia zakażenia jest niewielka, a jeśli już, to raczej na bliskich w domu niż w szkole - wytłumaczył. 

Szkoły w pandemii. "Dyrektorzy powinni mieć więcej do powiedzenia"

Prof. Simon stwierdził, że nie ulega wątpliwości fakt, że "szkoły odgrywają jakąś rolę w rozprzestrzenianiu wirusa"

Dzieci muszą chodzić do szkoły. Dlatego dyrektorzy szkół powinni mieć w tej kwestii więcej do powiedzenia, to oni powinni decydować

- podkreślił w rozmowie z "Głosem Nauczycielskim". Profesor został zapytany, czy należałoby "całkowicie wygasić oświatę stacjonarną", jeśli liczba zakażeń będzie rosła w takim tempie. 

Nie można tego zrobić. Jeśli to spowolnienie dwu-, trzytygodniowe w szkołach nie wypali, a rodzice nie będą mogli pójść do pracy, to będziemy jeść ziemniaki

- odpowiedział. 

Zobacz wideo Szkoła w czasie pandemii. Czy należy ograniczyć podstawy programowe?