1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Zamknięcie szkół jest ostatnią deską ratunku. WHO nie ma wątpliwości

Hans Kluge, dyrektor regionalny Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w Europie, zapowiedział, że przyszła pora na zaostrzenie środków walki z pandemią. Uważa jednak, że obostrzenia powinny być proporcjonalne, a zamknięcie szkół ostatecznością.

Proporcjonalne działania

Podczas konferencji prasowej Hans Kluge odpowiedział na wiele pytań związanych z obostrzeniami w związku z pandemią COVID-19.

Przyszedł czas zaostrzyć środki

- powiedział szef europejskiego regionu WHO zapytany o lawinowo rosnącą liczbę zakażeń między innymi w Czechach.

Kluge wystąpił z apelem do rządów krajów europejskich, aby środki zaradcze były proporcjonalne do zagrożenia i zaostrzane stopniowo oraz czasowo.

Rządy nie powinny zwlekać z wprowadzaniem niewielkich restrykcji . To pomoże uniknąć konieczności stosowania ostrzejszych środków

- tłumaczył.

To, co uważamy dziś za lockdown, nie jest tym, czym był lockdown wiosną. Wtedy to było całkowite zamknięcie. Byliśmy sytuacją zaskoczeni.

- analizował sytuację sprzed kilku miesięcy.

Dziś wiemy więcej o wirusie i mamy więcej środków do dyspozycji.

- dodał.

TO TEŻ CIĘ ZAINTERESUJE: Nauczyciele o warunkach szkole. Oczekują zmian w kwestii higieny i bezpieczeństwa

Zobacz wideo Arłukowicz: Nauczyciele powinni mieć prawo do bezpłatnych i natychmiastowych testów

Zamknięcie szkół ostatnią deską ratunku

Podczas konferencji ekspert WHO dr Catherine Smallwood zapytana o związek otwarcia szkół i wzrastających zakażeń koronawirusem odparł, że dotychczasowe dane – między innymi z Izraela – pokazują, że szkoły są dużym wektorem rozprzestrzeniania się wirusa, ale trzeba zrobić wszystko, aby uniknąć ich zamykania.

Bardzo uważnie przyglądamy się danym. Ale są też inne duże czynniki napędzające rozprzestrzenianie się wirusa: uniwersytety, miejsca publiczne, czy zgromadzenia i imprezy. WHO jest zdania, że szkoły powinny być priorytetem. A to może oznaczać dokonywania poświęceń w innych miejscach

 - przyznała.

Ekspertka zapytana o różnice między sytuacją w szkołach i przedszkolach, powiedziała, że małe dzieci rzadziej chorują na COVID-19, a przebieg choroby jest u nich na ogół znacznie lżejszy niż u dorosłych.