1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Szef MEN lakonicznie o decyzji o powrocie do szkół. "Nauczanie zdalne ma pewne mankamenty"

Od 1 września uczniowie chodzą na lekcje do szkół. Szef MEN Dariusz Piontkowski wyjaśnił, skąd decyzja o powrocie do tradycyjnej formy zajęć. W rozmowie z Polskim Radiem 24 przyznał, że nauczanie zdalne "ma pewne mankamenty".

Dariusz Piontkowski był wielokrotnie pytany o to, czy szkoły znowu zostaną zamknięte z powodu epidemii. Szef MEN odpowiadał, że rząd nie ma w planach ponownego zamknięcia placówek. W rozmowie z Polskim Radiem 24 wyjaśnił, skąd decyzja o powrocie do tradycyjnych lekcji i dlaczego resortowi edukacji zależy na tym, aby szkoły normalnie funkcjonowały.

Dane, które mamy, pokazują, że kształcenie na odległość ma jednak pewne mankamenty i warto o nich pamiętać. Stąd decyzja o powrocie dzieci do szkół

- powiedział szef MEN Dariusz Piontkowski.

Piontkowski o nauczaniu zdalnym w Polsce

Szef MEN skomentował poziom nauczania podczas lockdownu.

Ci nauczyciele, którzy solidnie wypełniają swoje obowiązki, także podczas kształcenia na odległość wkładali ogromny wysiłek w to, aby zajęcia były atrakcyjne, jak najlepiej zorganizowane. To oni starali się, aby poziom tych zajęć był jak najlepszy

- wytłumaczył. Piontkowski zapytany o zróżnicowanie poziomu prowadzenia zajęć online ocenił, że "podobnie jest przy standardowym, stacjonarnym nauczaniu". - Tylko że jest to mniej widoczne, ponieważ w przypadku kształcenia na odległość rodzice często mieli podgląd w to, co się działo na lekcjach i sami oceniali, jak wygląda nauczanie - wyjaśnił. 

Szkoły, które pracują w trybie zdalnym lub mieszanym 

W placówkach, w których są potwierdzone przypadki koronawirusa, dyrekcja za zgodą sanepidu może zdecydować o wprowadzeniu zdalnego lub mieszanego trybu nauczania. (Zobacz: Ile szkół pracuje w trybie zdalnym lub hybrydowym). Szef MEN podkreślił jednak, że obecnie "kształcenie na odległość dotyczy tylko krótkiego czasu" i "nie powinno powodować, żeby większa grupa uczniów była wykluczona cyfrowo". Wyjaśnił, że trwają prace nad doprowadzeniem internetu do szkół.

Jest taki program, Ogólnopolska Sieć Edukacyjna, wprowadzany przez ministra cyfryzacji, w wyniku którego już większość szkół ma dostęp do szybkiego internetu, a gdy zaczynaliśmy, była to tylko niewielka część szkół

- wytłumaczył Piontkowski. Szef MEN ostatnio w rozmowie z Radiem Poznań zapowiedział też, że resort edukacji przekaże trzy tys. tabletów z dostępem do internetu 120 wybranym szkołom.

Zobacz wideo Katarzyna Hall: Szkoła powinna mieć możliwość elastycznego reagowania