Dostrzec jak najwcześniej

Obserwuj swoje dziecko w grupie. Rozmawiaj z wychowawcą przedszkolnym i nauczycielem w zerówce na temat osiągnięć i niepowodzeń dziecka.

Pamiętaj, że każdemu czasem coś się nie udaje. Ale powtarzające się porażki dziecka w pierwszych zadaniach w zerówce to ważny sygnał alarmowy.

Zwróć uwagę na rozwój mowy dziecka. Jeśli; widzisz, że wypowiada się z trudem lub że inne dzieci go nie rozumieją, może potrzebna będzie wizyta u logopedy.

Przypatrz się, jak twoje dziecko radzi sobie z zawiązywaniem sznurowadeł, ubieraniem się, zapinaniem guzików. Jeśli ma trzy, cztery lata, twoja pomoc jest całkiem naturalna, ale sześciolatek zazwyczaj już umie zrobić to sam.

Przeciętny sześciolatek potrafi dość precyzyjnie narysować według wzoru koło, kwadrat, trójkąt. Sprawdź, czy twojemu dziecku się to udaje.

Jeżeli zauważysz, że dziecko ma problemy z rozróżnianiem dźwięków lub kształtów, upewnij się, czy dobrze widzi i słyszy - zrób mu badanie okulistyczne i audiologiczne.

Więcej o:
Copyright © Agora SA