Do niecodziennej sytuacji doszło w Szkole Podstawowej nr 9 przy ul. Solskiego we Wrocławiu, gdzie uczniowie i przedszkolaki mieli uczestniczyć w wydarzeniu pełnym świątecznego uroku. Punktem kulminacyjnym eventu miało być spotkanie ze św. Mikołajem i jego reniferami. Dzieci były bardzo podekscytowane lecz kiedy postać się pojawiła, czar prysł. Całą sytuację opisała "Gazeta Wrocławska".
"Mój syn mówił, że 'Mikołaj' cuchnął piwem i papierosami oraz miał duże braki w uzębieniu. Zachowywał się nieprofesjonalnie i zupełnie nie umiał nawiązać kontaktu z dziećmi" - żaliła się gazecie pani Dominika.
Dziwne zachowanie mężczyzny nie było jednak jedynym problemem. "Pomimo punktualnego przyjazdu, okazało się, że nie było dla nas miejsca. 35 dzieci w wieku 4-5 lat zostało zmuszonych do siedzenia pod ścianą przez godzinę. Elfy, które miały bawić się z dziećmi, wręczyły im jedynie listy do Świętego Mikołaja, a po ich złożeniu w worku, nie otrzymaliśmy żadnych dalszych wskazówek. Zostaliśmy pozostawieni bez opieki i informacji, co mamy dalej robić" - przekazała pani Aleksandra, nauczycielka z Przyjaznego Przedszkola, cytowana przez "Gazetę Wrocławską".
Jakby tego było mało, podczas spotkania, jedna z animatorek miała użyć nieodpowiedniego słownictwa wobec uczniów, co wywołało niemałe oburzenie wśród rodziców i nauczycieli.
Wy jesteście z 3D jak dynie czy jak debile?
- miała zapytać się grupy uczniów.
Marta Libudzic, szefowa firmy MARTA FIT, która była odpowiedzialna za zorganizowanie spotkania, mimo licznych skarg, zaprzecza i broni swojego przedsięwzięcia. Zapewnia, że wszystko wyglądało zupełnie inaczej, niż opisują to uczestnicy. "Te opinie przekroczyły granice dobrego smaku, a niektóre zarzuty wymknęły się spod kontroli. Nie mogę tak tego zostawić. Aby stawiać takie zarzuty, trzeba mieć dowody" - komentuje.
Nieudane szkolne wydarzenie, które zorganizowała firma z zewnątrz, kosztowało rodziców 60 zł od dziecka i teraz oczekują zwrotu kosztów. Rada Rodziców nie zamierza pozostawić sprawy bez echa, wskazując na niedopuszczalny poziom usług.