Firma Gerber powstała pod koniec lat 20. ubiegłego wieku i od początku zajmuje się produkcją żywności dla dzieci, głównie niemowląt. Jej charakterystyczne logo, czyli mała, uśmiechnięta dziewczynka pojawiło się w 1931 roku, za sprawą konkursu. Wówczas Dorothy Hope Smith wysłała do firmy niedokończony rysunek twarzy pięciomiesięcznej wówczas Ann Turner Cook, córki jej sąsiadów. Rysunek tak się spodobał, że z miejsca stał się oficjalnym logo firmy Gerber i to w oryginalnej, niedokończonej formie na ponad 90 lat. Jednak to nie koniec historii symbolu produktów dla najmłodszych, bo od kilkunastu lat marka co roku wybiera jedno dziecko, które reprezentuje Gerbera w reklamach. A kto nim jest w 2024 roku? Zobaczcie sami.
Ann Turner Cook była znana jako dziecko Gerber, którego twarz to logo marki. Zmarła 3 czerwca 2022 roku, mając wówczas 95 lat. Jednak od 2010 roku w Stanach Zjednoczonych firma organizuje konkursy na kolejne dzieci Gerbera. Maluchy, które wygrają, w danym roku kalendarzowym reprezentują markę w kampaniach reklamowych. W 2024 roku to zaszczytne miano otrzymał (za serwisem HuffPost.com) roczny Akil „Sonny" McLeod, pochodzący z amerykańskiego stanu Arizona.
Malec jednym zdjęciem kupił wszystkich jurorów. - Urocze zdjęcie Sonny’ego w nadesłaniu przedstawiało jego uśmiechniętą buzię i wiszącą w tle zabawkę w kształcie słońca. To zgłoszenie od razu zdobyło serca całej komisji. To było wspaniałe słuchać o tym, jak jego rodzina spędza z nim każdy dzień i zawsze szuka jasnych stron, nawet gdy jest ciężko - powiedziała Angela Madlangbayan, wiceprezeska ds. marketingu formy Gerber w rozmowie z dziennikarzami serwisu HuffPost.
Zaledwie roczny Sunny stał się twarzą firmy Gerber na bieżący rok, co oznacza, że jego twarz będzie teraz obecna w mediach społecznościowych i reklamach. Poza tym rodzice malca otrzymali też nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 dolarów (czyli około 99123,75 złotych), a także darmowy, roczny zapas produktów Gerber, ubranka i wiele innych drobiazgów. Jednak warto wiedzieć, że mały Sunny nie jest pierwszym maluchem grającym rolę twarzy marki. Przed nim było wiele innych maluchów, reprezentujących różne grupy społeczne.
Na przykład w 2018 roku dzieckiem Gerbera był Lucas Warren, chłopiec z zespołem Downa, a w zeszłym roku (2023) pełniła tę funkcję 10-miesięczna Madison Mendoza. Dziewczynka symbolizuje wszystkie tęczowe dzieci, czyli te, które przyszły na świat po śmierci rodzeństwa, na przykład po poronieniu czy bardzo trudnym porodzie.