Czy to powinno być zadanie z gwiazdką? Ludzie kłócą się o rozwiązanie działania rodem z podstawówki

To działanie matematycznie nie wygląda na specjalnie trudne, prawda? Jednak i tak wielu osobom, i to dorosłym, sprawia ono kłopot. Są nawet dwa różne wyniki. A który z nich jest poprawny? Sprawdźcie się. Nie zapomnijcie też pokazać zadania dzieciom. Możecie być zaskoczeni odpowiedzią.

Matematyka jest nazywana królową nauk, ale mimo wszystko wielu osobom sprawia problemy. Tak jak to niepozorne zadanie, które jest na poziomie szkoły podstawowej i teoretycznie każda dorosła osoba powinna umieć je rozwiązać. Powinna, bo w praktyce ludzie się spierają, jak to, wydawałoby się proste działanie, poprawnie obliczyć. A wy znacie prawidłowy wynik? Zobaczcie sami.

Zobacz wideo

Czy to zadanie z gwiazdką? Ludzie sprzeczają się o wynik tego zadania z podstawówki

Jakiś czas temu na Facebooku użytkownika Mathematics Expert pojawił się post z pozornie bardzo prostym zadaniem matematycznym rodem ze szkoły podstawowej. Jest ono następujące: 6 × 6 - 6: 3 = ??.

Jakie jest poprawne rozwiązanie tego działania? Jak się okazuje, użytkownicy podali dwie różne odpowiedzi - 10 i 34. A która jest tą właściwą? Wszystko zależy od obliczeń. I od znajomości kolejności wykonywania działań, która jest następująca:

  • działania w nawiasach (tutaj nie występują),
  • potęgowanie lub pierwiastkowanie (tutaj również nie występują),
  • mnożenie lub dzielenie,
  • dodawanie lub odejmowanie.

Pozornie proste działanie matematyczne. Oto poprawna odpowiedź

Jakie jest poprawne rozwiązanie działania matematycznego 6 × 6 - 6: 3 = ? To 10 czy 34? Dla ułatwienia dodamy nawiasy i uzyskamy następujące działanie: (6 × 6) - (6: 3). Teraz wystarczy obliczyć wartości w nawiasach i odjąć pierwszą liczbę od drugiej. Obliczenia są następujące: 36 - 2. Czyli poprawna odpowiedź to właśnie 34. A jeśli uzyskaliście wynik 10 lub jakikolwiek inny, to oznacza, że w którymś momencie liczenia zastosowaliście błędną kolejność działań bądź zrobiliście błąd w samych obliczeniach.

Więcej o: