Dobry nauczyciel, to obiektywny nauczyciel? Zdawałoby się, że jest to jedna z ważniejszych cech, które powinna posiadać osoba, decydująca się na pracę w szkole. Sprawiedliwie i obiektywnie oceniać każdego z uczniów, bez względu na swoje uprzedzenia. Jednak okazuje się, że to tylko teoria, bo w praktyce wygląda wszystko zupełnie inaczej. Nauczyciele mają swoich "ulubieńców" i tych, na których krzyczą przy całej klasie, kiedy tylko popełnią najmniejszy błąd. Znajome?
Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
W sieci coraz częściej można natknąć się na wyznania dorosłych już osób, które nie najlepiej wspominają czas swojej edukacji. Trafili oni na nauczycieli, którzy nie zawsze sprawiedliwie i obiektywnie podchodzili do danego problemu, traktując jednych uczniów lepiej, innych gorzej. Kierowali się uprzedzeniami? Nie potrafili obiektywnie ocenić sytuacji?
Moja wychowawczyni z klasy 1-3 ogólnie mnie lubiła. Moja koleżanka nie potrafiąc czegoś pomnożyć, popłakała się przy tablicy i ona zaczęła ją przytulać, a gdy to byłam ja, zaczęła na mnie krzyczeć
- wspomina jedna z użytkowniczek Twittera.
Dziś dorosła kobieta, doskonale pamięta, jak przez pierwsze lata swojej edukacji była traktowana przez nauczycielkę. "Powiedziała też mojej mamie, że powinna mnie była wysłać do szkoły specjalnej" -dodaje internautka.
Praca z dziećmi i młodzieżą jest bardzo trudnym i wymagającym zadaniem, toteż nie wszyscy się do tego nadają i pomimo ogromnej i specjalistycznej wiedzy, nie potrafią pracować z dziećmi. Potwierdzeniem tego są sami uczniowie, którzy doskonale pamiętają to, jak zostali potraktowani przez nauczyciela, który nie tylko nie potrafił wytłumaczyć tematu, ale pokazywał swoje zdenerwowanie, np. krzycząc i obrażając ucznia.
Mnie wychowawczyni w klasach 1-3 podstawówki dosłownie biła, szarpała za włosy i rzucała we mnie piłkami lekarskimi za nic, a jak czegoś nie potrafiłam było 2 razy gorzej
- opowiada jedna z użytkowniczek Twittera, która również nie za dobrze wspomina swoją nauczycielkę.
Indywidualne podejście do każdego ucznia, umiejętność rozmowy, cierpliwość, empatia i umiejętność zaciekawienia tematem to najważniejsze dla uczniów cechy nauczyciela - wynika z badania "Idealny nauczyciel. Polscy uczniowie i ich oczekiwania wobec nauczycieli", opublikowanego przez portalsamorzadowy.pl. Czy wszyscy pedagodzy i pracownicy szkół mogą powiedzieć, że posiadają te cechy?