Emerytura dla matek 4 dzieci to nawet 1,3 tys. miesięcznie. Jak zdobyć taki dodatek? Są warunki

Każdej kobiecie, która wychowała minimum czworo dzieci i nie ma przy tym prawa do emerytury lub pobiera świadczenie niższe od minimalnego, należy się emerytura dla matek. Kwota, którą można otrzymać to nawet 1338,44 zł. Sprawdzamy, co trzeba zrobić, aby uzyskać świadczenie.

Emerytura dla matek 4 dzieci. Warunki

Emerytura za urodzenie dzieci, emerytura matyczna, mama 4 plus – program ma wiele nazw. Chodzi o specjalne świadczenie dla kobiet, które urodziły więcej niż czworo dzieci i niestety zostały bez środków do życia. Mogły nie wrócić do pracy po urodzeniu dzieci, mogły jej nigdy nie podjąć. To nie jest istotne. Ważne jest to, że obecnie znajdują się na skraju ubóstwa.

Matki mogą więc starać się o dodatkowe pieniądze. Jak wyjaśnia ZUS, pieniądze z tytułu emerytury dla matek 4 dzieci należą się nie tylko kobietom. Można jest dostać, gdy jest się:

  • matką, ukończyłaś 60 lat oraz urodziłaś i wychowałaś lub tylko wychowałaś co najmniej 4 dzieci,
  • ojcem, ukończyłeś 65 lat oraz wychowałeś co najmniej 4 dzieci, ponieważ matka dzieci zmarła, porzuciła je lub przez długi czas ich nie wychowywała.

Dodatkowe warunki to:

  • polskie obywatelstwo lub
  • obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej albo państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) i mieć prawo pobytu lub prawo stałego pobytu w Polsce, lub
  • zalegalizowany pobyt w Polsce (jeśli jesteś cudzoziemcem).

- czytamy wytyczne na stronie internetowej zus.pl.

Zobacz wideo 14. emerytura zostanie na stałe? Pytamy wiceministra finansów

Emerytura dla matek 4 dzieci. Konieczny wniosek

Aby dostać na konto 1338 zł, należy złożyć wniosek. Pieniądze nie wpłyną automatycznie na nasze konto. Można wypełnić odpowiednie druki w placówce ZUS lub pobrać je ze strony internetowej. W dokumentach muszą znaleźć się jeszcze:

  • dane osobowe: imię, nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL (jeśli go nie masz, podaj serię i numer dowodu osobistego albo paszportu),
  • adres zamieszkania (jeśli nie masz stałego miejsca zamieszkania, podaj adres miejsca pobytu lub ostatniego miejsca zamieszkania),
  • adres do korespondencji (jeśli jest inny niż adres zamieszkania),
  • informację o tym, w jaki sposób chcesz otrzymywać świadczenie (podaj niezbędne dane, abyśmy mogli zrealizować wypłatę, np. nazwę banku i numer konta bankowego),
  • podpis.

- podaje komunikat na stronie ZUS.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.