500 plus - nowe zasady przyznawania pieniędzy wynikają z faktu, że z dniem 1 czerwca 2022 roku rozpoczął się nowy okres rozliczeniowy tego świadczenia. Jednak najważniejszą zmiana jest to, że obsługa programu „Rodzina plus" została przekazana Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych. Dotychczas wszystkim zajmowały się samorządy - urzędy miast i gmin.
Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Od 1 czerwca 2022 rozpoczął się nowy okres rozliczeniowy świadczenia jakim jest 500 plus. Kto nie złożył jeszcze wniosku i zrobi to dopiero w lipcu, będzie musiał poczekać za wypłatą środków aż do sierpnia. Niestety trzeba liczyć się z tym, że pieniądze za czerwiec przepadną, ze względu na niedotrzymanie terminu.
Jeśli dany rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek, z wszelkimi wymaganymi dokumentami wg podanego haromonogramu - otrzyma pieniądze też według ustalonych terminów. Wygląda to następująco:
Oznacza to, że rodzice, którzy złożyli wniosek po 1 maja i nie otrzymali pieniędzy w czerwcu - świadczenie z wyrównaniem trafi do nich do końca lipca. W przypadku złożenia wniosku w czerwcu, na przelew mogą poczekać niestety do sierpnia - co oznacza dwa miesiące bez dodatkowy środków z 500 plus. Na pieniądze poczekają również ci, którzy złożyli wniosek dopiero teraz, czyli w lipcu. Jednak ta grupa nie otrzyma pieniędzy za czerwiec. Przelew środków trafi na ich konta za lipiec i sierpień.
Z nowym rokiem obsługę świadczenia 500 plus przejął ZUS i to właśnie do tego urzędu trzeba kierować wszystkie dokumenty, Można to zrobić tylko w formie elektronicznej przez Internet, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się na wskazane przez rodzica konto bankowe, w formie bezgotówkowej.
Wniosek złożymy za pomocą:
Jeśli natomiast rodzic wysłał już wniosek, ale popełnił błąd - jak czytamy na stronie zus.pl - należy go skorygować i złożyć ponownie wymagane dokumenty.
W przypadku, gdy złożony przez rodzica wniosek nie będzie prawidłowo wypełniony, ZUS wezwie do jego poprawienia. Będzie na to 14 dni. Natomiast jeśli upłynie wyznaczony termin, a rodzic nie skoryguje błędów, wtedy ponownie otrzyma pismo o konieczności poprawy wniosku i dostarczenia go w terminie od 14 do 30 dni. Jeśli data nie zostanie dotrzymana – wniosek zostanie odrzucony. Wszelkie informacje można sprawdzić, poprawić bądź uzupełnić na indywidualnym profilu na portalu PUE ZUS.