Największe dyskonty wypuszczają cyklicznie różne akcje lojalnościowe. W Lidlu mogliśmy zbierać na przykład maskotki z Gangu Słodziaków, a w Biedronce z Gangu Swojaków. Ten ostatni zbiór pluszaków powstał przy współpracy Biedronki z Polskim Towarzystwem Ochrony Przyrody "Salamandra".
Do zebrania było aż 12 maskotek. A akcja miała wesprzeć zagrożone gatunki zwierząt w Polsce. Gang Swojaków był podzielony na dwie grupy.
Sześć z nich ma magiczne zdolności i swojskie imiona. To: Bocian Bolek, Żółw Zenek, Sikorka Sonia, Raczek Romek, Meduza Milena i Wiewiórka Wiola
- czytamy w komunikacie Biedronki.
Druga połowa Gangu jest za to bardziej realistyczna. Reprezentuje żyjące w Polsce gatunki zwierząt zagrożonych wyginięciem, a konkretnie: żubra, sóweczkę, wilka, morświna, jeża i rysia
- twierdzi przedstawiciel Biedronki.
Nasza nowa akcja ma za zadanie dostarczać radości i pomóc młodym odbiorcom w poznawaniu polskiej przyrody, ale to nie wszystko. Gang Swojaków sprawi, że klienci naszej sieci będą mogli w wymierny sposób pomóc żyjącym w Polsce gatunkom zagrożonym. Jednocześnie, przyznając w ramach tej akcji dodatkowe punkty klientom nabywającym polskie produkty, ze szczególnym wskazaniem na polskie warzywa i owoce, wspólnie wydatnie wesprzemy polską gospodarkę i rolnictwo
- informuje Maciej Łukowski, członek zarządu i dyrektor działu zakupów sieci Biedronka.
Niestety akcja dobiegła końca. Klienci zbierali punkty tylko do 20 listopada 2021 roku. Odbiór maskotek był możliwy do 1 grudnia tego roku lub do wyczerpania zapasów.