W Hiszpanii coraz więcej dzieci zmaga się z problemem otyłości. Według danych rządu hiszpańskiego z nadwagą boryka się jedna trzecia dzieci. W związku z tym władze kraju podjęły stanowcze kroki i zakazały reklamowania słodyczy w posiadającej treści dla dzieci poniżej 16 roku życia prasie, telewizji i internecie. Podczas konferencji prasowej w Barcelonie minister ds. konsumentów Alberto Garzon ogłosił, że nowe przepisy będą obowiązywały od 1 stycznia 2022 roku.
Działania rządu są odpowiedzią na apel Światowej Organizacji Zdrowia dotyczący ograniczenia spożywania przez dzieci niezdrowych produktów, które zawierają cukier. Cukierki, czekolady, ciastka, lody, to nie wszystkie produkty, które nie będą mogły pojawiać się w reklamach. Garzon zapowiedział także, że również nie wolno zachęcać dzieci do spożywania napojów z dużą zawartością cukru. Wszystkie z powyższych produktów uznane przez Światową Organizację Zdrowia za szkodliwe dla zdrowia dzieci.
Nowe przepisy obejmą reklamy tego typu produktów kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia
- zapowiedział Garzon i podkreślił, że to reklamy są odpowiedzialne za coraz większą liczbę dzieci z nadwagą w kraju. Polityk przypomniał także, że podobne prawo obowiązuje już w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Portugalii.