Powrót do szkół. Sławomir Broniarz: Pan minister w dalszym ciągu uprawia fikcję. MEN uważa, że wszystko wie najlepiej

Sławomir Broniarz w rozmowie z portalem WP wypowiedział się na temat powrotu dzieci do szkół. "Mam pewną wątpliwość natury formalnej".

Powrót dzieci do szkół we wrześniu 

Powrót dzieci do szkół w czasach pandemii wzbudza wiele wątpliwości i pytań. Rodzice nie wiedzą, czy ich pociechy będą musiały pojawić się w placówkach, czy zostać w domach. Minister edukacji Dariusz Piontkowski już w czerwcu wypowiedział się na ten temat. "Chcemy, aby uczniowie od września wrócili do tradycyjnej nauki w szkołach. Pracujemy nad przepisami, które zagwarantują bezpieczeństwo uczniów po powrocie do szkół" - dodał Piontkowski.

W środę 12 sierpnia 2020 roku odbyła się konferencja prasowa szefa MEN Dariusza Piontkowskiego i zastępcy GIS Izabeli Kucharskiej. Podczas niej minister opowiedział o bezpiecznym powrocie uczniów do szkół.

Szef MEN przedstawił również przepisy, w których zostały określone szczegółowe rozwiązania dotyczące funkcjonowania szkół podczas trwającej w Polsce epidemii.

Prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego o decyzjach ministra

W rozmowie z portalem WP prezes ZNP, Sławomir Broniarz, skomentował decyzję Dariusza Piontkowskiego. 

Mam pewną wątpliwość natury formalnej. MEN zamieścił projekty rozporządzeń wczoraj na stronie, miały być konsultacje, czy konferencja była podsumowaniem procesu konsultacji?

- rozpoczął rozmowę Sławomir Broniarz.

Czy jest jeszcze jakaś przestrzeń na rozmowy w tej sprawie? To nawet mało eleganckie, by tak postąpić 

- dodał.

Pan minister w dalszym ciągu uprawia fikcję. MEN uważa, że wszystko wie najlepiej. A szkoda

- kontynuował Broniarz.

Prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego uważa, że zabrakło ważnych konsultacji i dyskusji z udziałem wszystkich stron, których dotyczy powrót do szkół.

To powinien być rodzaj takiego edukacyjnego okrągłego stołu pod hasłem "Koronawirus - jak z nim walczyć". Wszyscy mieliby możliwość pokazania swoich racji, argumentów i propozycji. Zastanowilibyśmy się wspólnie, jak uniknąć błędów popełnionych przez inne kraje i jak skorzystać z doświadczeń państw, w których zjawisko koronawirusa w procesie edukacji miało najmniej negatywne skutki

- powiedział Broniarz.

Więcej o:
Copyright © Agora SA