1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Robienie brzuszków szkodzi. Fizjoterapeutka wyjaśnia, dlaczego najlepiej od razu z nich zrezygnować

Gosia Włodarczyk jest fizjoterapeutką kobiet i trenerką. Na swoich kanałach w mediach społecznościowych edukuje kobiety na temat ich zdrowia oraz uczy bezpiecznych ćwiczeń. Dlaczego odradza ćwiczenia mięśni brzucha?

Wśród kobiet pokutuje przekonanie, że nie sposób zbudować piękny brzuch bez katowania się brzuszkami. Pani Fizjotrener stawia sprawę jasno i przekonuje: Brzuszki naprawdę szkodzą!

"Brzuszki naprawdę szkodzą" 

Fizjoterapeutka wyjaśnia, jakie ryzyko niesie za sobą intensywne ćwiczenie mięśni brzucha. Powodów, dla których lepiej tego unikać, jest kilka. Według niej brzuszki w wyniku wzrostu ciśnienia w brzuchu przyczyniają się do obniżania pęcherza w światło pochwy oraz obniżania narządów miednicy mniejszej, a co za tym idzie, zwiększa się prawdopodobieństwo wysiłkowego nietrzymania moczu.

1/4 kobiet ćwiczących brzuch nie umie napiąć mięśni dna miednicy, a to podstawa, żeby być zdrową i jeśli chcemy mieć płaski brzuch

- informuje Pani Fizjoterapeutka na swoim Instagramie. Dodaje, że problem z obniżaniem się narządów w wyniku niepoprawnych ćwiczeń nie zależy od tego, czy kobieta rodziła czy nie. U każdej kobiety może występować ten problem. Natomiast kobiety po porodzie powinny unikać brzuszków jeszcze z jednego powodu. Przyczyniają się one do pogłębiania rozejścia mięśni brzucha. 

 

Kręgosłup też ucierpi

O bólach niektórych odcinków kręgosłupa związanych z wykonywaniem brzuszków mówi się często i na pewno wiele z was mogło odczuć takie dolegliwości na własnej skórze. Gosia Włodarczyk przypomina też o tym aspekcie.

Nie spowodują, że zniknie ból kręgosłupa, wręcz potrafią przyczyniać się do bólu w odcinku szyjnym i lędźwiowym

- pisze na Instagramie.

Kobiety potrzebują tłuszczyku

Silne mięśnie brzucha stają się widoczne, dopiero gdy poziom tkanki tłuszczowej jest na niskim poziomie. Prawidłowa ilość tkanki tłuszczowej u kobiety mieści się w granicach 20-30 proc. Osoby aktywne mają jej znacznie mniej, ale zbyt niski poziom może być dla kobiet niebezpieczny. 

- Spadek poniżej 13 proc. wiąże się z zatrzymaniem miesiączkowania, zmniejszeniem płodności, zmniejszeniem masy kostnej, zaburzeniami hormonalnymi, pogorszeniem stanu cery i włosów - informuje w innym wpisie Pani Fizjotrener. Zaleca, żeby skupiać się na ćwiczeniach całego ciała i dużo się ruszać. To są najbezpieczniejsze sposoby na uzyskanie zgrabnego brzucha. 

Zobacz wideo Czy "mięsień piwny" robi się od piwa?
Więcej o: