1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Trenerka pokazała, kiedy spodziewać się efektów ćwiczeń po porodzie. "Wiele mam oczekuje tego za wcześnie"

Alessandra Scutnik, trenerka i blogerka w ostatnim wpisie na Instagramie pokazała, jak wyglądało jej ciało po ciąży i kiedy widać było pierwsze efekty ćwiczeń. Podkreśliła, że wiele kobiet oczekuje idealnego wyglądu zbyt wcześnie.

Alessandra Scutnik we wpisie na Instagramie podkreśliła, że po porodzie dla kobiety priorytetem nie powinno być "odzyskiwanie ciała sprzed ciąży". Napisała, że w "jej słowniku" nawet nie ma takiego terminu. Wyznała, że przez pierwsze 4-5 miesięcy po porodzie najważniejsze dla niej było utrzymanie podaży mleka, a nie dbanie o sylwetkę. Oto jej rady dla mam po porodzie: "Jedz wystarczająco dużo, aby utrzymać energię, gdy brakuje ci snu i dawkuj ruch tak, aby nie przeciążać swoich możliwości i się nie męczyć". 

Ciało po ciąży potrzebuje czasu na regenerację 

- Ja zaczęłam czuć się "na siłach", aby powrócić do ćwiczeń i robić postępy na siłowni po około 6-7 miesiącach od porodu. Kiedy dostrzegłam efekty? Nie miesiąc później. Nie trzy miesiące później, a dopiero rok później" - opisała trenerka. Alessandra Scutnik stwierdziła, że większość kobiet spieszy się z powrotem na trening lub zbyt wcześnie zaczyna stosować odchudzającą dietę. Niepotrzebnie. 

Niezależnie od tego, czy karmisz piersią, czy nie, twoje ciało potrzebuje czasu na regenerację i nie możesz oczekiwać, że będziesz mieć siłę na treningi jak przed tym, gdy zostałaś mamą

- wyznała.

Według trenerki, to, że umysł kobiety jest gotowy, aby rozpocząć ćwiczenia nie znaczy, że jej ciało jest na to gotowe. - Nawet jeśli masz pozwolenie od lekarza. Bądź ostrożna i trenuj z rozsądkiem. Słuchaj swojego ciała i współpracuj z profesjonalistą, aby upewnić się, że wykonujesz odpowiednie ćwiczenia i stosujesz właściwą dietę - zaapelowała. 

Zobacz też: Anna Lewandowska pokazuje brzuch. Fanka porównuje ze zdjęciami paparazzi: "Po co zaklinać rzeczywistość na insta"

Zobacz wideo Jak Agnieszce Kaczorowskiej udało się wrócić do formy po ciąży?