1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Anna Lewandowska pozuje w bikini. Porusza problem ważny dla przyszłych mam

Anna Lewandowska na swojego Instagrama wstawiła zdjęcie zdjęcie przedstawiające ją w bikini, na którym widać spory brzuch ciążowy. Pod fotografią napisała ważny post na temat treningów kobiet w ciąży.

Anna Lewandowska w ciąży

Anna Lewandowska trenerka, mama małej Klary i żona Roberta Lewandowskiego, już za parę miesięcy urodzi swoje drugie dziecko. Z miesiąca na miesiąc coraz chętniej pokazuje swoje kształty podczas ciąży. Pomimo tego stanu nie zrobiła sobie przerwy, nadal dużo ćwiczy i przekazuje ważne informacje w postach z "cyklu ciąża".

Anna Lewandowska pokazuje swoją wieczorną rutynę

Zobacz wideo

Porady mamy w ciąży

Ostatnio trenerka na swojego Instagrama wstawiła zdjęcie pokazującą ją w bikini. Na fotografii widać już spory brzuch Ani. Pod zdjęciem napisała post na temat ciąży i pytań, które nurtują jej fanki. Przyznała, że najczęstsze pytania, jakie dostaje to, takie na temat treningów w ciąży, a przede wszystkim trenowania mięśni brzucha. Ania odpowiedziała, że w ciąży nie należy robić klasycznych brzuszków angażujących mięśnie proste. dodała, że ciąża to nie czas na tego typu trening.

Trening w ciąży

Ania w poście napisała, że mięśnie ciążowego brzucha naturalnie ulegają rozciąganiu, a ćwiczenia dodatkowo spowodują rozejście się mięśni prostych brzucha. Mięśni skośnych nie da się wyćwiczyć bez angażowania mięśni prostych:

Nie zaleca się także wykonywania ćwiczeń w drugim trymestrze ciąży. Wówczas macica oraz dziecko powiększając się uciska żyłę dolną, biegnącą wzdłuż kręgosłupa, co może spowodować niedotlenienie maleństwa (niektóre kobiety mogą czuć dyskomfort oraz zawroty głowy w tej właśnie pozycji) Najbezpieczniejszą pozycją w treningu jest leżenie na boku.

Dodała, że ćwiczenia mięśni prostych brzucha wymagają parcia zwiększającego ciśnienie w klatce piersiowej (śródpiersiowe) oraz w jamie brzusznej (śródbrzuszne) - mogą spowodować przedwczesny poród, a w pierwszych miesiącach ciąży nawet poronienie. Poradziła, aby ćwiczyć jedynie mięśnie głębokie oraz dna miednicy. Kolejny ważny punkt dotyczący ćwiczeń poświęcony jest mięśniom prostym brzucha. Napisała:

Jeśli kobieta zauważy pierwsze symptomy rozejścia się mięśni prostych brzucha, to powinna się skonsultować z lekarzem lub rehabilitantem i zaczerpnąć fachowej wiedzy jak zatrzymać proces i wzmocnić mięśnie brzucha.

Anna Lewandowska przypomniała, żeby pamiętać, że każda ciąża jest inna i potrzebuje indywidualnego podejścia, a ostrożności nigdy za wiele.

Więcej o: