1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dziewczynki nie są gorsze w matematyce od chłopców. Naukowcy obalili mity

Naukowcy z Carnegie Mellon University opublikowali wyniki badań, które dotyczą nauki matematyki u dzieci. Wnioski obaliły mity o tym, że dziewczynki mają mniejsze zdolności matematyczne.

Nauka matematyki u dzieci

Naukowcy wielokrotnie twierdzili, że kobiety i mężczyźni różnią się pod względem nauki przedmiotów ścisłych, m.in. matematyki. Tych wniosków nie popierały jednak konkretne dowody. Aby zbadać, jak wygląda nauka matematyki u dzieci, zrobiono badania pod kątem różnic płci. Zmierzony został rozwój neuronów wśród dzieci w wieku od trzech do dziesięciu lat, z wykorzystaniem funkcjonalnego obrazowania metodą rezonansu magnetycznego. Wyniki opublikowano na łamach czasopisma "Science of Learning".

W projekcie wzięło udział 104 dzieci. Badanie wykonywano, gdy maluchy oglądały filmy edukacyjne i rozwiązywały zadania matematyczne. W analizach zarówno dziewczynki, jak i chłopcy wykazali znaczące podobieństwa w funkcjonowaniu neuronów. Naukowcy doszli do wniosku, że chłopcy i dziewczynki angażują te same obszary mózgu podczas nauki matematyki. Współautorka badań, prof. Jessica Cantlon, która zajmuje się neurobiologią rozwojową na Carnegie Mellon University, wyjaśnia:

Skupiliśmy się na możliwych różnicach w procesach neurologicznych między płciami. Gdy dzieci rozwiązywały zadania i oglądały filmy edukacyjne, badaliśmy ich mózgi, wykorzystując funkcjonalne obrazowanie metodą rezonansu magnetycznego.

Badanie dzieci

Oprócz badania pomiaru aktywności mózgu u 104 małych dzieci (w wieku od trzech do 10 lat; 55 dziewcząt), naukowcy przeanalizowali również wyniki testu dla dzieci w wieku od trzech do ośmiu lat u 97 uczestników (50 dziewcząt), aby ustalić, w jakim tempie następuje rozwój umiejętności matematycznych u dzieci. Doszli do wniosku, że umiejętności nie są zależne od płci i wieku. Zespół nie znalazł też różnic między zdolnościami matematycznymi a dojrzałością mózgu w zależności od płci. Jessica Cantlon chce kontynuować prace, wykorzystując umiejętności matematyczne, tj. pamięć i obserwacje dzieci, na przestrzeni kolejnych lat.

Zobacz aplikacje, które pomogą w koncentracji

Zobacz wideo