Linie lotnicze poinformują pasażerów o tym, gdzie będą siedzieć dzieci. Pomysł wywołał dyskusję

Japońskie linie lotnicze Japan Airlines (JAL) będą informować pasażerów, na których miejscach w samolocie będą siedziały małe dzieci. To może być dobre rozwiązanie dla osób, które chcą spędzić lot w ciszy.

Japońskie linie lotnicze JAL wprowadziły oznaczenia miejsc zarezerwowanych przez osoby z dziećmi do drugiego roku życia. W systemie pojawią się ikony, które poinformują pasażera, w którym miejscu będzie siedziało dziecko. 

JAL dodaje, że system nie jest jeszcze dopracowany. Linie lotnicze są w stanie poinformować o miejscach zarezerwowanych dla dzieci bezpośrednio przez system na stronie przewoźnika. Ikonka jednak nie pojawi się, jeśli bilet kupiono u zewnętrznego partnera.

Zaraz po tym, jak linie lotnicze poinformowały o zmianach w systemie, w mediach społecznościowych pojawiło się mnóstwo komentarzy. Wielu internautów skrytykowało pomysł. Nazwano go nawet dyskryminacją dzieci.

Tak długo, jak rodzice starają się uspokoić swoje dzieci, wszystko jest w porządku.
Wszyscy byliśmy kiedyś dziećmi. Trochę tolerancji oraz szacunku i nie będzie źle

- pisali pod postem na Twitterze. Niektórzy jednak podziękowali liniom lotniczym za ten pomysł. Przy okazji wielu komentujących poskarżyło się na zachowanie dzieci podczas podróży.

Podczas mojego ostatniego dziewięciogodzinnego lotu do Vancouver dzieci biegały, były głośno, kopały siedzenia. Niestety, rodzice nic z tym nie zrobili.

Inna osoba napisała, że ostatnio podczas długiego lotu siedziało obok niej "troje krzyczących dzieci". Internauta uznał, że wszystkie linie lotnicze powinny dać możliwość wyboru miejsca z dala od hałaśliwych dzieci nie tylko poniżej drugiego roku życia. Zdarza się, że małe dzieci płaczą podczas lotu. Opisaliśmy taką sytuację w artykule: Dziecko płakało przez 8 godzin lotu. Trzeba to jakoś przeżyć? Linie lotnicze mają też inne pomysły 

Japońskie linie lotnicze nie są jedyne, jeśli chodzi o chęć zapewnienia spokojnej podróży pasażerom. Malezyjski przewoźnik AirAsia X oferuje w samolocie specjalną "strefę ciszy", czyli miejsca, których nie można zarezerwować dzieciom do 10 lat.  Natomiast singapurska linia lotnicza Scoot daje możliwość wykupienia biletów w cichych kabinach, w których nie mogą przebywać dzieci poniżej 12 lat.

Linie lotnicze oferują pasażerom różne udogodnienia. O tym, co możesz dostać za darmo w samolocie, dowiesz się z filmu:

Zobacz wideo



Więcej o:
Copyright © Agora SA