1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Zostawiasz w sypialni na całą noc włączony wiatrak? Zamiast poczuć ulgę, możesz zrobić sobie krzywdę

Spanie przy włączonym wiatraku może być szkodliwe dla zdrowia. Dlaczego? Wystawianie się na regularny powiew chłodnego i suchego powietrza nie jest zdrowym rozwiązaniem.
Zobacz wideo

Upały wciąż nie ustępują. Kolejny tydzień wysokiej temperatury również w nocy daje się mocno we znaki i utrudnia zasypianie. Wiele osób próbuje ratować się wiatrakiem ustawionym w sypialni na całą noc. Jak się jednak okazuje, może to jednak nie być najlepszy i - jak donosi serwis "Live Science" - najzdrowszy pomysł na ochłodzenie się w gorące noce.

Pracujący wentylator wprawia bowiem w ruch powietrze, unosząc przy tym kurz, pył i wszelkie inne zanieczyszczenia, które znajdują się w danym pomieszczeniu. Sam zresztą często nie jest również najczystszy, ponieważ na hego łopatkach gromadzą się często pyłki i kurze. Jak mówi cytowany przez portal Live Science dr Len Horovitz, internista i pulmonolog z Lenox Hill Hospital w Nowym Jorku, wdychanie ich przez wiele godzin może prowadzić do wysuszenia skóry, a także śluzówek oczu, zatok, gardła, nosa oraz jamy ustnej. Stały napływ powietrza z wiatraka może dodatkowo pogarszać stan zdrowia osób chorych na alergię oraz astmę, stając się źródłem np. kataru siennego.

Dodatkowo mięśnie, które wystawiamy na regularny podmuch chłodnego powietrza (czy to z wiatraka, czy z klimatyzatora), mogą stać się sztywne i obolałe. Dzieje się tak, ponieważ skoncentrowane chłodne powietrze może powodować ich nadmierne napięcie oraz skurcze. By temu zapobiec, pulmonolog radzi umieścić urządzenie z daleka od swojego ciała, a temperaturę w klimatyzatorze ustawić na minimum 20 stopni Celsjusza. A jeśli śluzówki w zatokach za bardzo się wysuszają, warto sięgnąć po spray'e nawilżające do nosa, np. z roztworem soli morskiej.

Co zamiast wiatraka lub klimatyzatora? Dobrym sposobem na ochłodę w upalne dni jest również picie chłodnej wody, a także unikanie spożywania alkoholu i kofeiny przed snem. Podczas upałów warto również zakładać do snu luźną piżamę, najlepiej wykonaną w 100 procentach z bawełny, która pozwoli skórze oddychać.