1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Zespół Downa to coś, czym można się zarazić? Bzdura! Czas rozprawić się ze stereotypami

Właśnie wystartowała kampania edukacyjna, której celem jest uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby, jak osoby pełnosprawne. Uczą się, pracują, mają profile w serwisach społecznościowych. A w codziennym życiu towarzyszy im uśmiech.

Data startu kampanii nie jest przypadkowa - 21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Zespołu Downa. Jej główną osią jest spot, który ma obalić stereotypy związane z trisomią 21. chromosomu. Osiem osób podzieliło się swoimi doświadczeniami. Opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie są ich pasje i marzenia. Odpowiadają na pytania, które zwykle nie są zadawane zdrowym osobom, bo wydają się nie na miejscu. A osoby z trisomią 21. chromosomu często się z nimi stykają. Są inni? A może to osoby zdrowe są tymi innymi? "Nie możecie uczyć się w szkole?", "Nie potraficie posługiwać się internetem?" - to niektóre z pytań, na jakie odpowiedzieli bohaterowie kampanii. I pokazali, że robią dokładnie to, co wszyscy.

 

Skąd pomysł na kampanię?

Akcja powstała z potrzeby serca. Zespół Downa jest mi bliski, mam 25-letnią siostrę, która zainspirowała mnie do zrobienia kampanii

- mówi Kaja Bielawska z Digital Resolution, która jest organizatorką i pomysłodawczynią akcji. - Mam możliwość pracować wśród inspirujących osób, które wspierały i pomagały mi w realizacji kampanii. Niewątpliwą pomocą byłą znajomość rynku mediów. Reprezentanci mediów i wydawców, których zaprosiłam do współpracy podkreślali wartość edukacyjną kampanii.

Akcję przygotowały Digital Resolution oraz Tribal Media dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa "Bardziej Kochani". Za reżyserię i produkcję spotu odpowiedzialni są: Bartłomiej Szkop, Dorota Konarska oraz Łukasz Genczelewski.

- Dziękuję wszystkim, którzy - włączając się do akcji - zostali przyjaciółmi osób z zespołem Downa - mówi Bielawska.

21 marca włóż różnokolorowe skarpetki

Chcesz pokazać osobom z zespołem Downa, że je wspierasz? W czwartek załóż skarpetki nie do pary. To nie moda, tylko symbol niedopasowania społecznego, z jakim często borykają się osoby z trisomią. Zamiast wykluczać, pokażmy, że działamy razem. A nasz band to #zespolkolorowychskarpetek - dołączysz?

Zobacz wideo