"Nie chcemy dzieci specjalnej troski". Agencja modelingowa odrzuca chłopca z zespołem Downa w skandaliczny sposób

Megan Nash była w szoku, kiedy agencja modelingowa nie pozwoliła jej uroczemu Asherowi wziąć udziału w castingu do reklamy, tylko dlatego, że chłopiec cierpi na zespół Downa. Kobieta postanowiła zawalczyć o równe szanse dla syna.

Asher Nash to 15-miesięczny, niezwykle fotogeniczny chłopiec o niebieskich oczach i blond włosach, który cierpi na zespół Downa. Kiedy jego matka dowiedziała się o castingu dla OshKosh B'Gosh, jednej z popularnych w Wielkiej Brytanii dziecięcych marek odzieżowych, nie zwlekała ze zgłoszeniem do niego Ashera.

Szokująca odpowiedź

Kobieta nie doczekała się żadnego odzewu z agencji modelingowej, więc postanowiła skontaktować się z jej pracownikiem. Mail, który od niego otrzymała, wprawił Megan w osłupienie. Okazało się, że zgłoszenie pani Nash zostało odrzucone, choć rekrutujący nie widzieli nawet zdjęć Ashera. Pracownik wyjaśnił, że w agencji "nie ma zapotrzebowania na dzieci specjalnej troski". W zranionej matce obudził się duch walki. Wiedziała, że jej syna potraktowano niesprawiedliwie, ponieważ spełniał on wszystkie wymagania potrzebne do wystąpienia w kampanii reklamowej OshKosh - miał odpowiedni kolor oczu i włosów, a jego wymiary również zgadzały się z ogłoszeniem. 

Po tym, jak Megan wyjaśniła właścicielowi agencji, dlaczego uważa zignorowanie zgłoszenia za skandaliczne, ten zgodził się, żeby Asher wziął udział w castingu. Zachęcił  też panią Nash do zgłaszania chłopca na kolejne castingi, ponieważ nie wiedział, czy marka Oshkosh przyjmie dziecko do kampanii reklamowej.

Batalia o równe traktowanie

Po tym incydencie kobieta zrozumiała, że należy walczyć o prawa do równego traktowania dzieci specjalnej troski. Megan zaangażowała się w kampanię "Changing the Face of Beauty", której organizatorzy próbowali przekonać OshKosh do tego, żeby Asher mógł być zostać jednym z dzieci reklamujących markę. Ponadto pani Nash udostępniła zdjęcia syna na profilu "Kids With Down Syndrome". Post z uroczym chłopcem udostępniano ponad 99 tysięcy razy. Użytkownicy pisali komentarze, w których wspierali matkę w jej batalii:

Cześć Asher. Jesteś takim przystojnym chłopcem i będziesz uroczym, małym modelem. OshKosh powinien się za siebie wstydzić, że stracił szansę posiadania takiego małego modela w swojej kampanii reklamowej. Ann Latham Rice 

Zwycięstwo

Po tym, jak zdjęcia małego Ashera obiegły internet, a o całej sprawie zrobiło się głośno, przedstawiciele OshKosh skontaktowali się z Megan:

Opowiedziałam o całej sprawie od początku i pracownik OshKosh zapewnił, że marka będzie dążyła do pokazywania różnorodności w swoich reklamach i będzie pracowała nad tym, żeby w przyszłych reklamach pojawiały się także dzieci z dysfunkcjami. 

Nash zapewnia, że to nie koniec batalii o równe traktowanie osób z dysfunkcjami:

Chcę, żeby ludzie zdali sobie sprawę, że wszystkie dzieci z zespołem Downa i innymi dysfunkcjami są niesamowitymi ludzkimi istotami. 

To też może cię zainteresować:

Nakarmiła piersią obce dziecko. Zamiast pochwał doczekała się wulgarnych komentarzy

Oddała tkanki syna na cele naukowe. Po dwóch latach sprawdziła, do czego naprawdę posłużyły

 

Więcej o:
Copyright © Agora SA