1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Biust zgrabny i powabny

Niezależnie od tego, czy jest mały, czy duży, może świetnie wyglądać, jeśli tylko zadbasz o niego i go ładnie wyeksponujesz. Posłużą ci do tego odpowiednio dobrane kosmetyki, proste ćwiczenia gimnastyczne, a także umiejętnie dopasowana bielizna. Efekt gwarantowany!
To, czy piersi są kształtne i ponętne, zależy od tego, w jakiej kondycji są mięśnie klatki piersiowej oraz nasza skóra. Tworzy ona rodzaj naturalnego biustonosza, pod którym kryje się tkanka tłuszczowa i łączna oraz gruczoły mleczne. Skóra w tym miejscu jest cienka i wrażliwa. Na jej wyglądzie odbijają się wahania wagi, zmiany hormonalne, karmienie piersią. Swoje ślady zostawia też upływający czas. Skóra się rozciąga i nasz naturalny "biustonosz" traci fason. Lepiej więc zawczasu zadbać o to, by była w dobrej formie.

Dwudziesto-, trzydziestolatkom wystarczy zwykły balsam. Wmasowujemy go okrężnymi ruchami, zaczynając od pachy, a kończąc na dekolcie. Dopiero, gdy skóra zaczyna tracić jędrność, robi się sucha i wiotka, to znak, że należy sięgnąć po intensywniej działające preparaty do pielęgnacji biustu (kremy lub serum), które poprawią napięcie skóry. By osiągnąć widoczne efekty, musimy stosować je regularnie. Od czasu do czasu możemy zaordynować piersiom maseczkę (np. z tego samego preparatu). Jeżeli taka staranna pielęgnacja nie pomaga, warto udać się po ratunek do salonu kosmetycznego.

Wygląd piersi poprawia również masaż prysznicem. Silnym strumieniem chłodnej wody zataczamy wokół każdej piersi kółka, zaczynając od dekoltu (uwaga! omijamy brodawki). Możemy również masować piersi rękawicą kąpielową. Zaczynamy od pachy i, otaczając pierś, wracamy do niej.

Wyciskanie sztangi

Połóż się na stepie (możesz również położyć się na podłodze, z nogami zgiętymi w kolanach). Chwyć sztangę, trzymając ręce nieco szerzej niż na szerokość barków. Uginając łokcie, opuszczaj sztangę w pionie do górnej części klatki piersiowej. Powróć do pozycji wyjściowej, wypychając ramiona do góry, aż do pełnego ich wyprostu. Wykonaj 3 serie po 30 powtórzeń.

Przenoszenie ciężarków za głowę

Połóż się na stepie (albo na łóżku, z głową przy krawędzi, tak by ręce można było swobodnie przenieść do tyłu), nogi ugnij pod kątem prostym i unieś. Chwyć ciężarki i unieś wyprostowane ramiona na wysokość klatki piersiowej. Przenieś ciężarki za głowę i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 3 serie po 25 powtórzeń.

Przenoszenie ciężarków na boki

Połóż się na piłce - głowa, tułów i uda powinny znajdować się na jednej linii (możesz również położyć się na podłodze, z nogami zgiętymi w kolanach). Chwyć ciężarki i unieś wyprostowane ramiona na wysokość klatki piersiowej. Obniżaj ciężarki do boków, aż rozciągniesz mięśnie klatki piersiowej. Powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 3 serie po 30 powtórzeń.

Przyciąganie łokci i ciężarków

Usiądź na piłce (albo na krześle). Chwyć ciężarki, podnieś ramiona i ugnij je pod kątem prostym. Przyciągnij jednocześnie ciężarki i łokcie przed klatkę piersiową i, kontrolując ten ruch, wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 3 serie po 20 powtórzeń.

Rozciąganie ekspandera

Stań w lekkim rozkroku, stopy na szerokość bioder. Rozluźnij kolana, nie blokuj ich. Owiń się ekspanderem i chwyć jego końce. Unieś łokcie do poziomu piersi i zegnij je. Zaciśnij pięści, usztywnij nadgarstki, a dłonie ustaw równolegle do podłogi. Wypchnij ramiona w przód i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 3 serie po 30 powtórzeń.

Ściskanie gumowej piłki

Usiądź w siadzie skrzyżnym. Chwyć piłkę w obie ręce. Podnieś ją na wysokość klatki piersiowej, tak by łokcie i dłonie były na jednej wysokości. Ściśnij piłkę z całej siły i odpocznij. Wykonaj 3 serie po 30 powtórzeń.

Pompki

Połóż się na brzuchu, ugnij nogi w kolanach. Unieś lekko ciało, opierając się na rękach i kolanach. Rozsuń dłonie nieco szerzej niż szerokość barków, trzymając je na wysokości górnej części klatki piersiowej. Powoli uginaj łokcie i zbliż ciało do podłogi, a następnie powróć do pozycji wyjściowej, podnosząc ciało do góry, aż do wyprostowania ramion i łokci. Cały czas utrzymuj wyprostowany kręgosłup! Wykonaj 3 serie po 10 powtórzeń.

Gdy biustonosz jest dobrze dobrany, biust nie tylko wygląda ładnie, ale też wolniej wiotczeje. Za mały stanik deformuje piersi, z kolei za duży nie podtrzymuje ich odpowiednio i wtedy skóra się rozciąga.

Gdybyśmy spytali przeciętną Polkę, jaki rozmiar stanika nosi, większość odpowie: 75 C. Ale czy naprawdę wszystkie mamy ten sam rozmiar biustu, i to na dodatek przez całe życie? Absolutnie nie! Z wiekiem wszystko się zmienia - figura, obwód, często tusza i trzeba "zweryfikować" rozmiar bielizny. A oto co warto wiedzieć, wybierając dobry stanik dla siebie.

- Powinien mieć nie tylko idealnie dopasowaną miseczkę, ale również właściwy obwód pod biustem. Wtedy większa część ciężaru opiera się na pasie podtrzymującym biust, a nie na ramiączkach (to istotne zwłaszcza przy dużym biuście). Musi dokładnie równo leżeć - jego tylna część z zapięciem (plecki) nie może być uniesiona w górę ani ściągnięta w dół. Stanik powinien trochę wypychać biust do przodu, ale nie może go uciskać ani deformować.

- Przymierzając biustonosz, zapinamy go na najluźniejsze zapięcie - podczas używania zawsze trochę się rozciąga i wtedy korzystamy z ciaśniejszych zapięć.

- Wkładając stanik, pochylamy się do przodu i ręką układamy piersi w miseczkach. Dopiero wtedy widzimy, czy jest dobrze dopasowany.

- Biustonosz, o ile jest to możliwe, najlepiej kupować w specjalistycznym sklepie. Tam bowiem jest pełna oferta rozmiarów oraz profesjonalna obsługa. Supermarkety i sklepy, w których biustonosze mają numerację od 1 do 4 czy 5, tak naprawdę proponują nam tylko kilka rozmiarów (jedynce odpowiada rozmiar 70 A, dwójce 75 B, trójce 80 C itd.). Jeśli więc na przykład potrzebujemy biustonosza w rozmiarze 85 A, z pewnością go tam nie znajdziemy.

- Lepiej zainwestować w bieliznę dobrej marki. Tanie biustonosze to tylko pozorna oszczędność, bo szybko się niszczą, rozciągają, miseczki zmieniają kształt i zamiast ładnie podkreślać, deformują piersi.

- Przed zakupem biustonosz zawsze trzeba przymierzyć, bo w zależności od fasonu zdarza się, że ten sam rozmiar raz pasuje idealnie, innym znów razem odstaje lub spłaszcza biust.

- Jeśli potrzebujemy bielizny sportowej, zwróćmy uwagę na rodzaj tkaniny. Najlepsze są oddychające i nie zatrzymujące wilgoci, jak np. lyocell czy modal. Wyparły one bawełnę, która nie jest elastyczna, szybko się niszczy, a w dodatku zatrzymuje wilgoć, powodując uczucie zimna.

Mały biust (A, małe B)

Bardzo dobrze prezentują się biustonosze usztywniane, z fiszbiną lub typu "plunge" (zbierające biust i wypychające go do przodu), ale najlepszym fasonem dla małego biustu jest biustonosz typu push-up. Ma on specjalny krój miski, ciętej po skosie oraz fiszbinę umieszczoną z boku. Zbiera piersi i lekko unosi je do góry, dzięki czemu sprawiają wrażenie większych i bardziej zaokrąglonych. W niektórych modelach jest dodatkowa wkładka z gąbki lub silikonu.

Duży biust (E, F i większy)

Biustonosz powinien mieć dodatkowe wzmocnienia, dzięki którym zbierze i utrzyma biust. Musi mieć szerokie ramiączka (często nawet dwa razy szersze niż w rozmiarach A i B), szerokie plecki oraz dodatkowe fiszbiny w bocznej części. Dla pań o bardzo dużym biuście dobre są biustonosze miękkie, zabudowane, bez fiszbin, które dobrze utrzymują piersi i są wygodne.

Piersi szeroko rozstawione

Najlepiej zebrać je biustonoszem typu "plunge", w którym fiszbiny umieszczone są z boku, zbierają więc biust spod pachy i przesuwają ku środkowi. Przy bardzo szeroko rozstawionym biuście lepiej wybrać model ze wstawką między miseczkami.

Piersi blisko rozstawione

Takie piersi najlepiej prezentują się w biustonoszu tzw. modelującym, który daje efekt idealnie okrągłego biustu. Przy małych rozmiarach miseczek ma on zazwyczaj dodatkowe wkładki, powiększające optycznie biust.

Do dekoltu typu karo

Najlepsza będzie bardotka, w której ramiączka wszyte są z boku, a poprzeczne cięcie miseczki uniesie piersi w górę. Przy małych rozmiarach świetnie sprawdza się bardotka usztywniana, z dodatkową wkładką. Przy dużych - miękka.

Do głębokich dekoltów (okrągłych lub trójkątnych)

Znakomicie wygląda biustonosz typu "plunge", zbierający piersi do środka lub gładki biustonosz modelujący. Powinny być tak skrojone, by miseczki połączone były ze sobą wąskim paskiem materiału.

Do sukienek i bluzek bez rękawów lub z dużym dekoltem na plecach

Jeśli kreacja nie ma rękawów, potrzebny będzie biustonosz z odpinanymi ramiączkami. Przy tzw. dekoltach amerykańskich sprawdza się biustonosz wielopozycyjny, w którym możemy zmieniać ułożenie ramiączek, krzyżując je na plecach lub przypinając jedno ramiączko wokół szyi. Najlepiej wybrać kolor cielisty, który pasuje do każdego koloru ubrania.