1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Pomyśl o sobie

Rutyna i stawianie sobie zbyt wysokich wymagań to główne przyczyny znużenia codziennością. Nie wpadaj w tę pułapkę.
Jeżeli zajmujesz się domem i dziećmi, początek przedszkola, roku szkolnego, powrót do tysiąca obowiązków w powtarzającym się rytmie dnia może być dla ciebie szczególnie stresujący. Przyjemne poczucie wakacyjnego zrelaksowania już po tygodniu może być mglistym wspomnieniem. Żeby tak się nie stało, pomyśl, co sprawiłoby ci przyjemność, i poświęć temu jedno lub dwa popołudnia w tygodniu. Może gimnastyka, robienie zdjęć, rysowanie, joga, rowerowe wycieczki. Coś, co lubisz, coś tylko dla ciebie.

Jeśli przed wakacjami czułaś się bardzo zmęczona i wyczerpana, pomyśl, co mogłabyś zmienić w codziennych zajęciach, żeby czuć się lepiej. Może za dużo od siebie wymagasz, może tak bardzo się starasz, że - paradoksalnie - gubisz dobry kontakt z dziećmi, bo jesteś ciągle zestresowana, zmęczona, sfrustrowana? Może nie musisz gotować dwudaniowych obiadów, mieć w domu idealnego porządku, wychodzić z młodszym dzieckiem na spacer zawsze o tej samej porze, angażować się ponad miarę w szkolne życie starszego? Może nie musisz sama wozić dzieci na różne zajęcia, może uda się zamieniać z zaprzyjaźnionymi mamami? Zwolnij, nie przejmuj się za bardzo, zadbaj o siebie, a twoja rodzina też poczuje się lepiej. Codziennie trochę wakacji - to dobre powakacyjne postanowienie.