1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Zdolny, agresywny

Mój pięcioletni syn od samego początku nie chciał chodzić do przedszkola, nie bawił się z dziećmi, nie słuchał się pani. Potem pojawiły się inne problemy. Wychowawczyni powiedziała mi, że jest agresywny, bije dzieci i zaczepia je. Psycholog, do którego zaraz poszłam, stwierdził u synka nadpobudliwość psychoruchową i powiedział tylko, że takie dziecko trzeba jak najczęściej chwalić i poświęcać mu jak najwięcej czasu. Syn jest dzieckiem inteligentnym, zdolnym i ambitnym - już zaczyna pisać, potrafi przeczytać krótki wyraz, doskonale liczy, mimo nadpobudliwości potrafi się skupić - np. godzinę siedzi przy dziecięcym komputerku i gra w zgaduj-zgadulę. Wciąż nie wiem, dlaczego jest agresywny.
Najogólniej mówiąc, warto w takiej sytuacji przyjrzeć się relacjom w rodzinie. Czy nie jesteście Państwo (oboje albo jedno z Was) zbyt krytyczni wobec synka? Czy wymagania, jakie mu stawiacie, nie są zbyt wygórowane? Czy nie spotyka się z wzorcami agresywnych zachowań?

Nie pisze Pani nic o tym, jak wyglądały kontakty synka z rówieśnikami przed pójściem do przedszkola, jakie miał doświadczenia. Nie wiem też, czy gdy mały bawi się na przykład w parku lub u znajomych, zauważają Państwo zachowania podobne do tych w przedszkolu.

Reasumując - proszę poobserwować synka i spróbować zrozumieć, skąd bierze się jego agresywność - ona zawsze ma jakąś przyczynę.