1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Piąty miesiąc ciąży - ciekawostki dla mam

Środek drugiego trymestru to najlepszy czas, by rozpocząć ćwiczenia, które pomogą wam nie tylko utrzymać dobrą formę, ale również przygotują ciało do aktywnego porodu. Odpowiednio dobrany trening zwiększa elastyczność mięśni, a także świadomość własnego ciała, co jest niezwykle przydatne w czasie porodu. Zachęcam do ćwiczenia z doświadczoną trenerką w grupie dla przyszłych mam.
Fitness w ciąży

Aktywne 9 miesięcy to program opracowany przez Katarzynę Sempolską, instruktorkę fitness, mamę trojga dzieci. Powstał na podstawie jej własnych doświadczeń, po konsultacjach z lekarzami i położnymi. Trening uwzględnia ćwiczenia odpowiednie do każdego trymestru ciąży, jest bezpieczny dla mamy i dla dziecka.

www.a9m.pl, cena płyty 35 zł

Zadbać o zęby

Jeśli do tej pory nie zrobiłyście przeglądu zębów, najwyższa pora. Teraz jest bowiem najlepszy moment, by je planowo wyleczyć. Pamiętajcie, że nieleczone stany zapalne zębów i dziąseł mogą być przyczyną komplikacji w ciąży. Jeśli to możliwe, unikajcie zdjęć RTG i inwazyjnego leczenia, które wymagałoby silnych środków przeciwbólowych i antybiotyków.

Ciążowe spodnie

Brzuch uniemożliwia ci już zapewne noszenie ukochanych dżinsów. Pora zatem kupić porządne spodnie ciążowe - to jeden z niewielu elementów garderoby, w który naprawdę warto zainwestować będąc w ciąży.

Wybierzcie model uniwersalny - sprawdzi się w różnych okazjach: i w pracy, i na wycieczce. Możecie kupić spodnie z elastycznym pasem na brzuchu (uwaga, w lecie może być w nich gorąco) lub takie z obniżonym stanem, zapinające się pod brzuchem.

Nawilżenie

Podrażniona i szorstka skóra na łokciach i kolanach przeszkadza nam szczególnie wiosną i latem, gdy odsłaniamy więcej ciała. Okolice, które są szczególnie narażone na rogowacenie, trzeba regularnie nawilżać i natłuszczać. Warto spróbować masła do ciała z bawełną, które wzmacnia i regeneruje skórę.

Bielenda BAWEŁNA, Masło do ciała, cena ok. 16 zł (200 ml)

Serum

Promienna cera to marzenie każdej z nas. Większość kobiet w ciąży, zwłaszcza w drugim trymestrze, taką właśnie ma. Warto o nią nadal dbać, aby uniknąć przebarwień (często pojawiają się pod koniec ciąży pod wpływem hormonów i słońca) i stosować produkty zapobiegające hiperpigmentacji. Wypróbowałam serum rozświetlające Radiance Effect, Dr Eris. Ma kremową konsystencję, dobrze się wchłania, sprawdza się jako baza pod makijaż. Jest wydajne. Nie zawiera retinolu.

Cena 89 zł (30 ml)

Więcej o: