Wiosenne kanapki dla dzieci - zdrowa fantazja na talerzu. Co warto dodać do kanapek na wiosnę?

Wiosną mamy wiele możliwości, aby wprowadzić naszym dzieciom do menu więcej witamin w postaci pysznych, kolorowych warzyw. Zastanawiamy się jakie warzywa sezonowe do kanapki dodawać, a z jakich w tym okresie rezygnować? To proste - dzieci skuszą się na kolorowe posiłki, które wyglądają apetycznie i zachęcająco. Z dodatkiem nowalijek możemy wyczarować wesołe kanapki, którym nie oprze się nawet największy niejadek.

Wiosenne kanapki dla dzieci - smacznie i kolorowo. Kolorowe kanapki dla dzieci

Zastanawiamy się jakie kanapki przygotować na wiosnę naszym pociechom? Małe kromeczki mieniące się kolorami, wycięte z nich bajkowe postacie czy wesołe zwierzątka. Możemy stworzyć: kanapki motylki, głowę misia, autko, świnkę czy pieska - wszystko to, na co pozwoli nam wyobraźnia. Obok takich kanapek nikt nie przejdzie obojętnie, nawet największy niejadek. Odrobina fantazji sprawi, że kanapeczki będą ucztą nie tylko dla podniebienia, ale i dla oczu. Dodatkowo przygotowanie ich będzie świetną zabawą dla całej rodziny. W celu zwiększenia wartości odżywczej należy użyć pieczywa graham lub żytniego. Z podstawowych produktów takich jak ser żółty, twaróg, wędlina, jaja i warzywa, można stworzyć barwne i ciekawe kanapki dla dzieci. Idealnym uzupełnieniem pieczywa są pasty na kanapki, jak chociażby pasta jajeczna. Jeszcze lepiej, kiedy wprowadzimy do menu naszych dzieci warzywa sezonowe. Takie śniadanie to też świetny sposób na "przemycenie" warzyw do diety dziecka.

Bruschetta to łatwe danie, które możesz podać zarówno jako przekąskę dla bliskich, jak również w roli przystawki podczas przyjęciaJak zrobić bruschette? Pyszna i bardzo łatwa przekąska albo przystawka dla twoich gości

Wiosenne nowalijki na kanapkę dla dzieci

Warzywa sezonowe to dobry pomysł, by wprowadzić naszym pociechom więcej witamin do diety. Nowalijki to młode warzywa dostępne wczesną wiosną, na samym początku sezonu. Na sklepowych półkach młode warzywa szklarniowe dostępne są już w marcu oraz kwietniu, zaś te rosnące w gruncie trafiają do klientów dopiero na przełomie maja i czerwca. Młode warzywa są cenione ze względu na swoją chrupkość, świeżość, a także delikatny smak i szereg witamin. 

Zobacz wideo Znacie ten przepis?

Warzywa sezonowe do kanapki - na co stawiasz w kuchni?

Jakie kanapki na wiosnę powinny zagościć na stołach? Kolorowe! Wiosenne kanapki mogą być istną bombą witaminową, a rozmaite kolory na kanapkach zapewnią nam świeże zioła, rośliny i warzywa. Warzywa sezonowe do kanapki powinny stać się nieodłącznym elementem wzbogacającym kromkę pieczywa. Zatem co dodawać do wiosennych kanapek? Podpowiadamy:

Rzeżucha - zawiera m.in. witaminy: C, B, A, K oraz E. Poza nimi rzeżucha zawiera również łatwo przyswajalne żelazo i wapń. Do naszego organizmu dostarcza także fosforu, cynku, selenu, magnezu czy jodu.

Szczypior - źródło witaminy C, która wspiera odporność. Witamina A oraz foliany wspierają układ nerwowy. Szczypiorek to też doskonałe źródło żelaza, magnezu oraz miedzi. 

Rzodkiewka - ma bardzo mało kalorii – 100 gram tego warzywa to jedynie 16 kcal. Zawiera witaminy - witamina A, witaminy z grupy B (witamina B1, B2, B3, B5, B6 i B9), witamina C i K oraz sole mineralne - cynk, potas, sód, wapń i żelazo.

Zielona cebulka - zawiera flawonoidy, fruktany, pektyny, tłuszcz, białko, węglowodany, błonnik, cukry, witaminy: A, witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6 i B9 ), C, E i K. Ma w sobie również sole mineralne.

Sałata - warzywo to jest bogate w witaminy A, C, K, witaminy z grupy B, a także m.in. beta-karoten, chrom, magnez, potas, wapń, żelazo czy kwas foliowy

Jajka po benedyktyńsku to inaczej jajka w koszulkach z dodatkiem sosu holenderskiego, podane na grzankachJak zrobić jajka po benedyktyńsku? Zrób śniadanie jak mistrz!

Ogórki - ponad 90% ich składu stanowi woda. W ogórkach obecne są: witamina C, witaminy z grupy B (B3, B6, B12) oraz minerały – wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas. Działają też przeciwzapalnie.  

Pomidory - w pomidorach są witaminy z grupy B, w tym witamina PP, która pozytywnie wpływa na metabolizm cukru i cholesterolu we krwi, a także witamina K mająca właściwości regulujące krzepliwość krwi w organizmie. Pomidory to też bogactwo mikro- i makroelementów.

Natka pietruszki – bogata w witaminę C i żelazo. Usuwa wzdęcia, przyspiesza trawienie, odtruwa organizm.

Marchewka – jest źródłem witamin, takich jak: B1, B2, C, D, E, wapń, magnez, fosfor, miedź, potas. Młoda marchewka jest bogata w antyoksydanty

Szpinak - do najbogatszych składników odżywczych szpinaku należą witaminy A, C, K1 oraz żelazo, kwas foliowy i wapń. Zawiera także silne przeciwutleniacze, w tym luteinę, zeaksantynę i kwercetynę (wszystkie zwalczają wolne rodniki i zmniejszają stres oksydacyjny).

Wiosenne kanapki dla dzieci to wyzwanie, które warto podjąć. Przekonanie naszych pociech do jedzenia warzyw bywa niekiedy trudne, ale warto pokazywać dzieciom, że mogą wybierać i samodzielnie komponować zestaw świeżych i kolorowych dodatków. Przekonajcie się jak pyszne mogą być warzywa sezonowe do kanapki.

Zobacz też: BLT, PBJ, croque madame, czyli słynne kanapki świata. Co jedzą za granicą?

Więcej o: