Od czego zacząć, aby polepszyć kondycję zniszczonych włosów podczas ciąży?

Niestety, włosy podczas ciąży nie zawsze są grube i błyszczące. Dowiedz się, dlaczego twoje włosy w tym czasie robią się słabsze i co możesz z tym zrobić.

Włosy podczas ciąży

Każda kobieta chce mieć zdrowe, lśniące włosy. Niestety podczas ciąży jest to znacznie utrudnione. Bardzo często włosy stają się suche, w innych przypadkach przetłuszczają się, loki mogą się prostować. Wszystko to przez hormony. Chociaż nie możesz zmienić swoich hormonów, istnieje kilka sposobów na poprawę kondycji twoich włosów. Zacznij od pożywnej diety. Jogurt, świeże owoce i warzywa, nasiona, produkty pełnoziarniste i oleje tłoczone na zimno są szczególnie dobre na włosy. Suche, łamliwe włosy, które łatwo wypadają, mogą być oznaką niedoborów żelaza, jodu lub białka. Jeśli Twoje włosy są niedożywione, przez pięć minut każdego dnia masuj skórę głowy, co pobudzi krążenie. Domowe kuracje olejowe to kolejny świetny sposób na walkę z puszeniem się włosów. Wmasuj pół szklanki ciepłej oliwy roślinnej lub oliwy z oliwek w skórę głowy i włosy i pozwól mu moczyć się pod czepkiem przez około pół godziny. Dodaj kilka kropli olejku lawendowego lub różanego do zabiegu aromaterapii.

Jak naprawić zniszczone włosy

Najlepszym sposobem na utrzymanie zdrowych włosów jest regularne strzyżenie i zapobieganie uszkodzeniom spowodowanym wysoką temperaturą i innymi nawykami pielęgnacyjnymi. Jeśli nie podcinasz rozdwojonych końcówek, rozdwajanie będzie kontynuowane w górę łodygi włosa, prowadząc do złamania włosów i dalszych uszkodzeń. W przypadku włosów, które znajdują się we wczesnym stadium zniszczenia, metody pielęgnacji mogą wygładzić mieszki włosowe, co może pomóc w naprawie zniszczonych włosów. Pamiętaj, aby używać odżywek do codziennego użytku, ponieważ zawierają substancje nawilżające. Nawilżają również łuski włosów i zapobiegają wchłanianiu przez włosy zbyt dużej ilości wody.

Zwiększ spożycie witamin

Twoje włosy potrzebują określonych witamin i minerałów, aby były zdrowe i mocne. Niedobory żywieniowe mogą być powiązane z wypadaniem włosów. Witaminy i minerały, które mogą być najważniejsze dla wzrostu włosów to:

  • Witamina A: znajduje się w batatach, marchwi, dyni, szpinaku, mleku, jajach i jogurcie
  • Witaminy z grupy B: zwłaszcza biotyna: znajdują się w żółtku, wątrobie, łososiu, awokado, orzechach i nasionach oraz produktach mlecznych
  • Witamina C: dobre źródła to owoce cytrusowe, truskawki i papryka
  • Witamina D: znajduje się w tłustych rybach, żółtku i żywności wzbogaconej, takiej jak mleko i sok pomarańczowy
  • Witamina E: dobre źródła to nasiona słonecznika, migdały, szpinak i awokado
  • Żelazo: występuje w ostrygach, małżach, jajach, czerwonym mięsie, soczewicy i szpinaku
  • Cynk: jest w ostrygach, wołowinie, pestkach dyni i soczewicy.