Ciąża i urlop macierzyński to też czas dla mamy. Domowe sposoby, które wzmacniają zniszczone włosy

Zniszczone włosy to zmora wielu kobiet. Chociaż w czasie ciąży włosy stają się delikatnie mocniejsze, to zaraz po porodzie zaczynają gwałtownie wypadać i są osłabione. Co zrobić, aby je wzmocnić i utrzymać w dobrej kondycji? Domowe sposoby mogą ci w tym pomóc. Wykorzystaj czas spędzony w domu i zastosuj je.

Przyczyn zniszczonych włosów jest wiele. Nieodpowiednia dieta, zbyt częste zabiegi z wykorzystaniem wysokiej temperatury czy częsta koloryzacja osłabiają ich strukturę. Chociaż w ciąży wiele kobiet dostrzega poprawę w wyglądzie swoich włosów (to dzięki wyższemu stężeniu estrogenu włosy są mocniejsze) to niestety, zaraz po porodzie włosy stają się słabe, matowe i zaczynają wypadać “garściami”. Jak zadbać o ich zdrowy wygląd? Oto sposoby, które zastosujesz w domu.

Zdrowo się odżywiaj 

Aby cieszyć się pięknym wyglądem włosów, warto zacząć od odpowiedniej diety, bogatej w witaminy i mikroelementy. Spędzając dużo czasu w domu, łatwiej zadbać o zdrowe żywienie. Można samodzielnie przygotować posiłki z dużymi ilościami warzyw i owoców oraz produktami takimi jak: jaja, ryby, płatki owsiane rośliny strączkowe i orzechy- dostarczają one do organizmu duże ilości cennych składników i minerałów wzmacniających włosy. Można dodatkowo wspomóc organizm odpowiednimi suplementami diety. 

Stosuj domowe maseczki 

Zamiast drogeryjnych odżywek, wypróbuj maski z domowych składników. Większość produktów, potrzebnych do ich wykonania znajdziesz w swojej kuchni. Oto przepisy na wzmocnienie włosów, z których korzystały nasze babcie:

Maseczka z siemienia lnianego dzięki dużej zawartości błonnika i białek w siemieniu lnianym wzmacnia włosy i dodaje im blasku, a także nawilża skórę głowy i pobudza włosy do wzrostu. Jak ją przygotować? Wystarczy do średniej wielkości garnka wlać wodę i dodać 2 łyżeczki siemienia lnianego w ziarenkach. Taką miksturę gotujemy na wolnym ogniu około 15 min od czasu do czasu mieszając. Ugotowany wywar przecedzamy przez sitko i studzimy. Gotową maseczkę aplikujemy na włosy, owijamy folią oraz ręcznikiem. Po 30 minutach spłukujemy włosy wodą. 

Maseczka z jajek i oliwy z oliwek. Mieszanka jajek i oliwy z oliwek zawiera cenne witaminy (A,B,D,E,H) a także żelazo, cynk, fosfor, siarkę magnez oraz potas. Wystarczy wymieszać żółtko z kilkoma kroplami oliwy, nałożyć na włosy, przykryć je folią i zawinąć w ręcznik Po około godzinie włosy należy spłukać chłodną wodą, a następnie je umyć. 

Maseczka z drożdży. Drożdże to źródło witamin B, biotyny, fosforu, żelaza, cynku oraz potasu. Mają one pozytywny wpływ na kondycję skóry i włosów. Maseczka z drożdży ogranicza wypadanie włosów i stymuluje ich porost. Jak ją przygotować? Połowę kostki drożdży, wymieszaj z łyżką jogurtu naturalnego i łyżeczką miodu do utrzymania jednolitej konsystencji. Rozprowadź miksturę na włosy, przykryj je folią i ręcznikiem. Odczekaj 25 minut i zmyj maseczkę letnią wodą i szamponem.

Zrezygnuj z prostownicy, suszarki oraz produktów chemicznych

Warto zrezygnować (przynajmniej na czas urlopu macierzyńskiego) z prostowania włosów - to może je jeszcze bardziej osłabić. Do mycia lepiej używać delikatnych, ziołowych szamponów. Staraj się również nie używać suszarki do włosów, a jeśli musisz to zrobić - włącz zimny nawiew. Dzięki temu uchronisz włosy przed wysoką temperaturą.