Jak ok. 10 miliardów ludzi może mieć zapewnioną w 2050 roku zdrową dietę bez niszczenia planety? To pytanie skłoniło czołowych naukowców z Komisji EAT-Lancet do opracowania Planetary Health Diet. Jest to głównie dieta roślinna, promująca produkty o małym śladzie węglowym. W oparciu o ten model diety, Lidl zamierza do 2025 roku oferować swoim klientom najlepszą gamę produktów do świadomego i zrównoważonego stylu życia.
Poza konsekwentnym zwiększaniem udziału roślinnych źródeł białka w asortymencie oraz produktów pełnoziarnistych w produktach marki własnej, od stycznia 2023 roku, z wyjątkiem artykułów promocyjnych na Boże Narodzenie, Wielkanoc i Halloween, Lidl skupi się na przeciwdziałaniu komunikatom marketingowym – których odbiorcami mogą być dzieci – dotyczącym żywności o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli. Podejmując to działanie, Lidl kieruje się rekomendacją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Sieć będzie również promowała zdrową i zrównoważoną dietę dla dzieci.
Obecnie Lidl pracuje też nad rozszerzoną wersją polityki zakupowej dot. świadomego odżywiania, która ma się ukazać do końca roku. Lidl Polska – jako pierwsza sieć handlowa w Polsce – opublikował pierwszą wersję tego dokumentu już w 2019 roku. W „Polityce zakupowej – świadome odżywianie" opisane są zobowiązania sieci w zakresie zdrowego żywienia, np. redukcja zawartości soli i cukru w produktach czy zmniejszenie lub całkowita rezygnacja z wykorzystywania oleju palmowego.
Więcej informacji o zaangażowaniu Lidl w świadome odżywianie można znaleźć w "Polityce zakupowej – świadome odżywianie" na stronie.