Dieta mamy alergika

Mój synek chyba ma skazę białkową. Wykluczyłam z diety nabiał i dziecko przestało ulewać. Zniknęła też wysypka z policzków. Czym zastąpić nabiał? Czy powinnam zrezygnować również z jajek?

Jeśli rezygnacja z mleka i jego przetworów daje poprawę, to na razie nie trzeba wykluczać z diety jajek.

By organizmowi nie zabrakło ważnych dla zdrowia składników, warto pamiętać o zbożach w różnych postaciach, takich jak płatki zbożowe, kiełki, kasze. Smaczny i zdrowy jest brązowy ryż, a także kaszka kukurydziana. Warto jeść ryby, szczególnie łososia i sardynki. Zamiast słodyczy lepiej jeść owoce, orzechy, rodzynki, suszone morele, pestki słonecznika i dyni. Wiele cennych składników mają warzywa strączkowe, np. soja i fasola. Codziennie warto jeść zielone warzywa: natkę pietruszki, brokuły, kapustę, fasolkę szparagową, szpinak. Można spróbować włączyć do diety mleko i sery kozie, które rzadziej uczulają. Nowości lepiej wprowadzać stopniowo, co 3-5 dni, obserwując, czy objawy alergiczne u dziecka znów się nie pojawiają. Warto przy tym poradzić się lekarza, czy i w jakiej postaci przyjmować wapń.

Więcej o: