1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Sok z wiśni a karmienie piersią. Które owoce można jeść podczas karmienia?

Sok z wiśni to bogate źródło witamin i składników mineralnych. Czy kobieta w okresie karmienia piersią, może pozwolić sobie na jedzenie wszystkich owoców i przetworów owocowych?

Owoce a dieta matki karmiącej piersią: wskazania

Okres karmienia piersią to szczególny czas dla dziecka i matki. Jak wiadomo nie od dziś, pokarm kobiecy jest najlepszym pożywieniem dla noworodka. Przez pierwszy rok życia mleko powinno stanowić główne "danie" malucha. Wszelkie kaszki, kleiki, owoce i inne produkty powinny w tym czasie pojawiać się jako dodatek. W żadnym wypadku nie mogą one zastąpić porcji mleka mamy, a jedynie ją uzupełniać.

Kobieta karmiąca powinna w szczególny sposób zadbać o swoją dietę. Między bajki należy włożyć mity o tym, że dieta mamy karmiącej powinna eliminować różne grupy produktów. Kobieta, która urodziła i karmi musi powrócić do sił, a organizm do regeneracji potrzebuje stałego zastrzyku witamin i innych składników odżywczych. Dlatego tak ważne jest, aby w jadłospisie matki karmiącej piersią, znalazły się owoce, warzywa, chude mięso, ryby, nabiał

Zobacz też: Karmienie piersią prawdy i mity: Czy można brać aspirynę? Czy od kapusty dziecko będzie miało wzdęcia?

Czy karmiąca mama może jeść wiśnie?

Komponując menu dla mamy karmiącej piersią należy pamiętać o owocach. Jednak przy wielu z nich kobiety mają wątpliwości, czy mogą je bezpiecznie spożywać, bez szkody dla ich pociech. Czy karmiąca mama może jeść wiśnie, śliwki, banany i inne owoce? To pytanie pojawia się setki razy na forach parentingowych i w innych miejscach, gdzie młode mamy poszukują wiedzy i wsparcia na początku swojej drogi w macierzyństwie. I tu rozwiewając wszelkie wątpliwości: tak mama karmiąca może jeść wiśnie i inne owoce. Dzieje się tak dlatego, że nie istnieje coś takiego jak "dieta matki karmiącej". Kobieta powinna się odżywiać po prostu zdrowo, a jak wiemy w zdrowej diecie nie może zabraknąć świeżych owoców! Pamiętajmy jednak, aby we wszystkim zachować umiar - zbyt duże, jednorazowe spożycie wiśni może wywołać biegunkę. Poza tym wiśnie mogą powodować alergię, dlatego po ich zjedzeniu i karmieniu, warto obserwować dziecko i jeśli nie występują niepokojące reakcje, wówczas można w dalszym ciągu się nimi zajadać. 

Zobacz też: Sok z czarnej porzeczki w ciąży: właściwości i przeciwwskazania

Sok z wiśni dla karmiącej matki: jak go przygotować?

Jako, że wiśnie należą raczej do owoców dość kwaśnych, mało kto lubi je w ich świeżej postaci. Trudno jednak znaleźć osobę, która oprze się przetworom z wiśni. Soki, galaretki, konfitury czy dżemy to doskonałe produkty na ich bazie. Jak przygotować sok z wiśni dla karmiącej matki? To nic trudnego. 

Owoce należy oczyścić, umyć i dokładnie wydrylować - jest to niezwykle ważne, gdyż pestki wiśni zawierają szkodliwy kwas pruski. Następnie wiśnie włożyć do garnka i zasypać cukrem (na kilogram wiśni około 30 dkg cukru). Gotować na wolnym ogniu. Powstały sok odcedzić i przelać do wyparzonych butelek. Na koniec pasteryzować

Zobacz wideo Dieta dla kobiety karmiącej?

Sok z wiśni: właściwości

Wiśnie choć są w owocem bardzo nietrwałym i dostępnym w Polsce głównie sezonowo to niosą za sobą wiele pozytywnych właściwości zdrowotnych. Przede wszystkim są źródłem antyoksydantów, które znane są ze swoich właściwości przeciwstarzeniowych i antynowotworowych. Ponadto wiśnie bogate są w witaminę A i C, ale także potas, wapń i magnez, czyli składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Wiele odmian wiśni jest jednak bardzo cierpkich, dlatego można je także z powodzeniem włączyć do jadłospisu pod postacią przetworzoną, jako sok, dżem czy konfiturę. Wiśnie spożywane na surowo:

  • działają moczopędnie
  • pomagają przy kłopotach z zasypianiem
  • eliminują zaparcia
  • wspomagają procesy trawienne
  • pobudzają produkcję czerwonych krwinek we krwi
  • działają przeciwzapalnie.

Sok z wiśni: przeciwwskazania do spożycia

Przeciwwskazania do picia soku z wiśni dotyczą osób, które cierpią na:

  • nadkwaśność,
  • chorobę wrzodową żołądka,
  • problemy z trzustką,
  • cukrzycę.

Ponadto zjedzenie wiśni z pestkami może doprowadzić do migrenowego bólu głowy lub zatrucia. Powodem tego jest szkodliwe działanie kwasu pruskiego, który wydziela się z pestek. Dlatego warto dokładnie drylować owoce.

Zobacz też: Co czuje kobieta podczas karmienia piersią? Mrowienie, wzruszenie, ale także ból