1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dziwne zachowania i regres mowy

Mój 18-miesięczny synek Krzyś przestał w ogóle mówić. Wcześniej wołał "mama", "baba", "tata", "dzidzia". Mówił też dużo po swojemu. Obecnie czasem powie mama, ale nie powtarza. Najczęściej bawi się sam samochodami, ustawia je w rzędy. Często też zamyka i otwiera drzwi szafki - może tak trzaskać przez dłuższą chwilę. Czy takie zachowanie może wskazywać na autyzm?
Zachowanie Krzysia rzeczywiście może budzić pewien niepokój, ale żeby mówić o autyzmie, trzeba by wykonać badania w tym kierunku. U dzieci z autyzmem mowa nie rozwija się prawidłowo. Niektóre maluchy nie mówią ani nie próbują zastąpić mowy mimiką czy gestami. U innych mowa początkowo rozwija się prawidłowo - pojawiają się pierwsze słowa, a nawet zdania, a potem dziecko nagle lub stopniowo przestaje mówić. Proponuję zwrócić się do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Tam uzyska Pani informacje na temat diagnozy oraz miejsc, w których pomaga się dzieciom z podobnymi problemami (ośrodki wczesnej interwencji, fundacje, poradnie specjalistyczne). Wczesna terapia to szansa na zminimalizowanie objawów, a co za tym idzie rozwój i dobre funkcjonowanie dziecka.