1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dieta karmiącej mamy - napoje

Od tygodnia jestem mamą. Karmię córeczkę piersią, a mała chętnie ssie. Ciągle jednak chce mi się pić. Co robić? Jakie picie jest najlepsze? Słyszałam, że mama karmiąca nie powinna pić za dużo soków, bo to może powodować u dziecka problemy z brzuszkiem.
Nasz organizm potrzebuje 1,5 do 2 litrów płynów dziennie (wliczając w to także te pochodzące z zup czy soczystych owoców). To zapotrzebowanie w czasie karmienia może wzrosnąć i wtedy wiele kobiet odczuwa większe pragnienie. Jest to zupełnie normalne.

Na początku warto jednak zwracać uwagę na to, co się pije. Lepiej, żeby karmiąca mama nie piła napojów sztucznie barwionych i sztucznie aromatyzowanych.

Jeśli ma Pani ochotę pić soki - bardzo proszę, tylko dobrze jest soki z owoców czy warzyw, których dotąd Pani nie jadła, potraktować jak nowość w diecie i obserwować reakcję córeczki. Lepiej też uważać na mleko i napoje mleczne.

Trzeba unikać mocnej czarnej herbaty (owocowe, ziołowe, zielone i czerwone mogą być), mocnej kawy i oczywiście alkoholu.Tak naprawdę najlepszym, najbezpieczniejszym i najlepiej gaszącym pragnienie napojem jest woda źródlana lub mineralna. Wodę taką może Pani pić bez ograniczeń i bez obawy, że zaszkodzi dziecku.

Więcej o: